BN Memang Sayang Pada Babi..!

ha ha ha Inilah istilah atau ayat yang paling sesuai pada BN kerana Syoknya mereka mainkan isu ni.. Ingat tak posting aku semalam kat Sini Ha ha ha

Pelik..pelik..pelik kalau dulu pasal Selsema Burung KERAjaan BN ni sanggup pulak menghapuskan banyak unggas dalam Negara ini termasuklah Ayam-ayam, Itik-itik dan Angsa-angsa orang kampung yang belum tentu bersalah..!

Ingat tak dulu macam mana dengan rakusnya Ayam-ayam, Itik-itik dan Angsa-angsa orang kampung di hapuskan sedangkan ianya tak disahkan benar-benar mempunyai Virus Selsema Burung tersebut..Tapi takpe lah untuk langkah berjaga-jaga kita kena juga sokonglah..


Seksa kau dulu dah habis dah ayam..

Cuma sedih le sikit tengok ayam,itik dan Angsa gebu-gebu tu dibunuh macam tu saja.. Bayangkan kalau dimasak pun sodap benda tu kan, Tapi atas arahan orang yang selalu diatas tu maka terpaksalah hukuman bunuh ayam,itikdan Angsa dijalankan..he he

Korang ingat tak punca apa Selsema Burung yang mula-mula menyerang Hong Kong dan China ini...? Pada tahun 1997 wabak Selsema Burung merebak di Hong Kong, menjangkiti 18 orang dan membunuh 6 daripada mereka.Sejak itu, kes jangkitan Selsema Burung kepada manusia telah dilaporkan di Belanda, Kanada dan serata Asia. Kebanyakannya dikesan terlibat dengan haiwan ternakan atau permukaan yang telah dijangkiti oleh burung yang berpenyakit.


Kesian kau Burung..ha ha ha !


Ha ha.. tau kan fakta tu..Soalnya kenapa bermulanya Selsema Burung di negara China ..?
Sebenarnya jangkitan Selsema Burung..Ternakan Babi lah yang menyebarkan Virus itu kepada burung- burung tersebut.Nak tahu tak punca sebenarnya kuman selsema tu adalah dari Babi-babi yang diternak secara tidak terurus di China sendiri..

Kan ada juga burung yang suka menghinggap pada ternakan termasuklah Babi. Jadi dari situlah segalanya bermula. Jangkitan dari babi tersebut berlaku kepada burung tersebut dan menyebarkan pula kepada Burung-burung yang lain pula.

kalau korang betul punya tajam ingatan cuba ingat balik sebelum nama Selsema Burung tu di beri ada nama lain berkenaan dengan wabak tu..kalau tak silap aku lah..! Wabak Selsema Akut ....he he he ...Jadi Babi jugak punya hal burung yang kena penyakit dan kena bunuh pulak..Ish..Ish ..Ish.. kesian..!

Nah sekarang Selsema Babi datang pula melanda.Apakah ini petanda dari Allahswt supaya kita bersihkan nama burung,ayam,itik dan angsa yang tak bersalah tu..Sebab punca segala penyakit yang melanda umat manusia adalah puncanya dari babi lah..ha ha ha ...


Kaulah punca semua ni ye..! Babi punya Babi..keh keh keh

Cuma kita perlulah sedar macam mana tindakan KERAjaan BN dahulu yang tergopoh-gopoh menghapuskan segala punca wabak Selsema Burung mestilah bertindak melakukan Usaha yang sama dalam menangani Selsema Babi yang melanda sekarang ni...tak takut ke dah nak 300 orang kena nih..

Dulu berapa kerat je kena Selsema Burung tapi burung yang mati beribu beb..! jadi sekarang kalau dah sampai 300 orang yang disahkan kena Selsema Babi tu kira berapa ribu pulak babi yang sepatutnya kerajaan BN lupuskan demi mengawal wabak ni..

Takkan KERAjaan BN takut lagi kot atau pun sayang sangat dengan Babi nih..sampai sekarang ni
takde satu pun babi kat Malaysia ni kena lupus pun..eh betul-betul nak ikut negara Barat ni.Depa pun sayang sangat nak lupus babi kat negara depa..Maklumlah binatang yang menguntungkan tokey babi yang perut buncit tu..

Bukan nak menuduh,sampai satu ketika dulu kalau Isu babi di Selangor tak kecoh..kita tak tahu pun,rupa-rupanya sampai ada seorang ahli UMNO mahu masuk saham dalam Penternakan Babi Moden tu..kah kah kah patutlah kecoh gila rupanya tak dapat kontrak bela Babi tu..he he
Penat je keluar negeri akhirnya Selangor jatuh ke tangan PR..Hampalah Projek babi yang menguntungkan dan membuncitkan perut tu..Wark thuik..

Jadi KERAjaan bila lagi nak lupus dah..? kalau Kerajaan PAS Kedah yang berani tu pun UMNO kutuk setengah mati, macam mana pula tindakan UMNO nak banteras babi di negeri-negeri yang mereka perintah sendiri yang diketahui berselerak tak terurus pun terutama sekali di Negeri Sembilan tempat Wabak Virus Nipah dahulu mengganas.Jika tidak memang nampak sangatlah UMNO terlalu sayang dan cintakan babi sebab sampai ke hari ini punca banyaknya babi dalam Negara ini adalah kesan Pemerintahan UmNGOK BN sendiri.


Naruto kata : Geli..Mat..Mat..Mat.!


Nukilan : Naruto Sensei

No comments

Powered by Blogger.