Najib Pun Sokong MU..Siapa Sokong Malaysia? PM Teruk!




Pasukan Bolasepak Negara Seolah-olah bermain di Old Trafford, Najib Sokong Manchester.

Walaupun tidak ramai yang memberikan sokongan pada Pasukan Kebangsaan yang hadir dengan baju birunya, namun kelibat Amri Yahya berjaya mencuri perhatian dengan 2 gol yang disumbangkannya.Najib tidak dapat hadir menyaksikan perlawanan itu, namun pemain Kebangsaan sudah menunjukan kemampuan mereka bagi mengekang Manchester United.

Pasukan Kebangsaan tewas 3-2 ditangan Manchester United dan menariknya keputusan itu sekaligus menidakan harapan Perdana Menteri Malaysia, Najib Tun Razak yang mahu melihat Pasukan Kebangsaan dibelasah 6-0 seperti pertemuan tahun 2001.

013259845Malam ini adalah perlawanan kedua, mampukah pemain Kebangsaan bimbingan jurulatih kebangsaan, K. Rajagopal mengekalkan rentak permainan mereka.

Manchester United pastinya akan bermain lebih garang, maka pasukan kebangsaan juga harus sedia menjadi lebih garang.

Kepada rakyat Malaysia, berilah ruang untuk pasukan kebangsaan tunjukan kehebatan. Kita bangga menyokong pasukan dari negara lain tapi pasukan negara yang bermain dalam negara sendiri umpama anak gelandangan yang tiada siapa pun yang peduli.

Mereka bermain untuk mempertahankan imej negara, tapi rakyat kita sudah terbeli dek pengaruh Manchester United.

Tapi saya yakin, masih ramai diluar sana yang sokong pasukkan negara. Harap pemain kita boleh kekalkan rentak yang cemerlang, kalau kalah sekalipun biarlah kalah dengan jumlah jaring yang sedikit.

herman

1 comment

Anonymous said...

lol.. benda ni pun kau nk politik kn ke?. aku tny kau bape ramai yg sokong MU. bape ramai ahli pembangkang yg sokong MU.. aku nk tny kau ni. dimana kenyataan najib kita yg ckp dia sokong MU. kalo ada sila kemukakan kerantan akhbar.
Korg ni, PEMBANGKANG mmg berotak sempit. Isu yg xada kene mengena dgn politik pun dihebohkan. cube kita tgk bape byk kerja yg pembangkang yg lakukan utk banggunkan negara ni. asyik2 poltik... bila nk maju???

Powered by Blogger.