Blog Umno Cakap Nik Aziz Tua Kutuk Nak Mampos?

Maka berkata la sebuah blog Umno, boleh juga dikatakan blog lucah dan video seks dalam blognya yang tok guru bila lagi nak mampos. Blog tersebut bengang yang tok guru menyokong suara bacaan Al Quran diperlahan sedikit kerana ianya mengganggu orang lain.

Mursyidul Am PAS itu berkata perbuatan itu tidak mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sehingga boleh menyusahkan mereka dan seseorang Islam harus menghormati masyarakat sekeliling dengan tidak membuat bising, walaupun dengan membaca al-Quran menggunakan pembesar suara.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu Subuh.

Kemarahan blog tersebut sikit pun tidak dibahas dengan hujah-hujah yang bernas dan bersesuaian. Tetapi dilawan dengan caci maki kepada tok guru. Sungguh menjijikan dan menunjukkan kebodohan dan kejahilan puak umno khusunya. Lawan la dengan cara hujah daripada dok merapu bodoh macam tu.

Sebelum ini pun Menteri Pertahanan yang kononya ada ilmu agama, tetapi mengulas bab perlahankan bacaan ni dengan jahil dan dangkal sekali. Sepatutnya beliau membahas dengan huajah dan fakta. Macam mana orang muda nak berminat dengan Umno kalau pemimpin nak berlawan hujah pun gagal.

Blogger alim ini [konon alim] mempertikaikan kenyataan terkini Tok Guru yang memanaskan punggung jahil puak umno

Nik Abdul Aziz Tua Kutuk Nak Mampos

Sungguh memalukan. Kononya islamik dan alim tetapi terpampang video lucah dan seks di dalam blog. Orang macam ni nak bercakap tentang Islam dan akhlak? Orang macam ni nak memperjuangkan Islam? Orang macam ni nak bercakap soal akidah?

Sudah lebih 50 tahun cukup ke kita berbangga dengan masjid yang besar tetapi jemaahnya hanya sebaris? tu pun tidak penuh!

Cukup berbanggakah kita, suara bacaan Al Quran dipasang sampai 2 KM boleh dengar dengan solat Subuhnya jemaahnya tidak sampai 10 orang?

Pergi dalam tandas dan tolong basuh muka dengan berus lubang jamban, bagi sedar dan waras!

2 comments

Mohd Ramli Omar said...

Mendengar orang membaca Al quran boleh mendatangkan pahala apa lagi orang yang membacanya. Tetapi kalau bacaan itu memalui cd adakan pembaca asal cd tersebut mendapat bahala atau pun orang yang memasang cd itu. Mudahnya kita mendapat pahaladalam Islam, dan adakah pahala itu lebih besar kiranya kita dengar bacaan yang deras memekak telinga. Wallahu 'aalam.

Mohd Ramli Omar said...

Agaknya adakah pahalanya lebih besar jika kita mendengar bacaan Alquran melalui pembesar suara. Dan siapa pula yang terhak bagi pihak pembaca melalui cd, adakah pembaca asal atau kakitangan masjid yang memasang cd itu.

Powered by Blogger.