Anwar yakin perubahan besar berlaku meskipun dipenjarakan

Keadilan Daily

KUALA LUMPUR 5 Januari: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata, apa sahaja keputusan mahkamah dalam kes fitnah yang dihadapinya, tidak akan menghalang perubahan besar berlaku pada pilihan raya umum akan datang.

Menyentuh mengenai keputusan pada 9 Januari itu, Anwar meletakkan tiga kemungkinan iaitu diputuskan tidak bersalah, bersalah dan diikat jamin atau berkemungkinan besar dipenjara.

Bagaimanapun katanya, keputusan itu tidak penting, sebaliknya perubahan yang bakal dilakukan oleh rakyat untuk menumbangkan kerajaan sedia ada melalui proses pilihan raya.

"Saya yakin kemenangan akan berlaku, kalau tidak esok, dalam beberapa bulan lagi akan berlaku perubahan besar dalam negara kita.

"Biar dia (mahkamah) hukum saya dan kita doa rakyat akan hukum Umno dalam pilihan raya.

"Pada 9 Januari ini kita boleh dengar keputusan mahkamah tetapi fokus kita adalah pilihan raya," tegas dalam sidang media selepas ceramah di Bukit Baru, Melaka malam tadi.

Berhubung perhimpunan yang bakal dianjurkan Pakatan Rakyat pada tarikh tersebut, ketua pembangkang itu memberi jaminan tidak akan berlaku sebarang kekacauan selagi tiada pihak yang membuat provokasi.

"Kita minta seperti biasa, perhimpunan kita bersih daripada semua perhimpunan yang dibuat sebelum ini, aman dan selesai dengan baik dan bersurai pun dengan baik.

"Yang penting jangan benarkan sesiapa menganggu termasuk tindakan polis supaya mengawal keadaan dan jangan ada provokasi," katanya.

No comments

Powered by Blogger.