keluar dah menatang ni! pandai betul ambil kesempatan!

Sehubungan itu menurut bekas Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datu Seri Mahdzir Khalid berkata, keputusan semalam turut mengiyakan kenyataan bahawa ikatan antara DAP dan PAS negeri jelas menunjukkan Pakatan Rakyat Kedah sememangnya sudah lama "rapuh".

"Hubungan mereka memang sudah lama rapuh..Perkara ini sudah lama kita tahu, tapi kita mahu ambil sikap tunggu nak lihat.

"Itu lebih baik. Saya lihat apa yang terjadi adalah kerana hubungan kedua-dua parti yang sangat berbeza dari aspek ideologi dan polisi masing-masing, ini menyukarkan urusan pentadbiran kerajaan negeri," katanya kepada mStar Online hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan DAP Kedah semalam yang memutuskan untuk keluar daripada Pakatan Rakyat ekoran rasa tidak puas hati dalam beberapa isu berkaitan pentadbiran kerajaan negeri.

Ketika ditanya adakah beliau menjangkakan krisis politik yang melanda Perak akan turut dirasai di Kedah, Mahdzir yang juga bekas Menteri Besar Kedah berkata:

"Saya lihat perkara itu tidak mustahil akan berlaku.Jika kedua-dua parti (DAP dan PAS) tidak mampu mencari jalan penyelesaian. keadaan yang terjadi di Perak mungkin berlaku di sini juga (Kedah)."

No comments

Powered by Blogger.