UMNO MENDAPAT MUSUH BARU

http://hamirdin.blogspot.com/

Assalamualaikum,

Dalam perjuangan nasionalisme, yang menyebabkan perjuangan itu berterusan ialah semangat. Dan semangat itu mesti berkobar. Berbeza dengan perjuangan Islam, asas perjuangan ialah 'aqidah.

Oleh itu, dalam perjuangan nasionalisme, semangat perjuangan mesti dikobarkan sepanjang masa untuk memastikan perjuangan tidak kekempisan angin. Untuk mengkobarkan semangat nasionalisme ini, semangat tersebut perlu diberi makan, sama seperti panglima Melayu dulu dulu memuja semangat keris dengan kemenyan dan dibasahi dengan air limau serta dibalut dengan kain kuning.

Makanan semangat nasionalime ialah rasa benci, marah, tertindas, tidak puas hati dan segala bentuk rungutan yang menimbulkan rasa marah. Selagi ini ditanamkan dalam diri penganut nasionalisme, maka perjuangan tersebut boleh berterusan.

Untuk mendapat makanan bagi memuja semangat nasionalisme, maka amat penting dicipta musuh. Sama seperti tamadun barat yang dulu menjadikan komunis sebagai musuh mereka, apabila komunis runtuh, mereka mencipta musuh baru iaitu Islam.

Nasionalisme UMNO di Malaysia telah mencipta musuh yang pada pandangan mereka teramat sangat dibenci, dijijik dan disundali, seperti PAS, DAP, Anwar Ibrahim, Tuan Guru Nik Aziz, Lim Kit Siang, Karpal Singh....... antara musuh yang sudah sedia bertaraf longkang dan ketahikan.

Bila kalah PRU 12, mereka mencipta musuh baru seperti Teresa Kok.

Sekarang mereka mencipta satu lagi musuh baru. Zaid Ibrahim. Di sini dan di sini.

No comments

Powered by Blogger.