Nazri Perlu Minta Maaf Kepada Pemandu Teksi - Karpal

Ahli parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh menyelar tindakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz yang disifatkannya sebagai kurang ajar.

Karpal berkata, Nazri perlu meminta maaf secara terbuka kepada pemandu-pemandu teksi secara keseluruhannya kerana kata-kata beliau terlalu biadap dan seolah-olah menindas rakyat yang terdiri daripada kelas bawahan.

Malah ujarnya, sebagai seorang menteri, Nazri haruslah bertindak bijak dan lebih spesifik terhadap siapakah pemandu teksi yang dimaksudkan gagal memberikan perkhidmatan dengan baik.

"Antara perkataan seperti dalam bahasa Inggeris seperti yang dilaporkan dalam Star, their do the bad drive texi drivers was worse then toilet. Perkataan-perkataan seperti itu, menunjukkan Nazri Aziz kujang ajar.Adalah satu keperluan untuk Nazri Aziz minta maaf kepada semua pemandu teksi kerana tidak menentukan siapa yang melakukan, iaitu over charging dan pelbagai eligasi dibuat oleh dia".

"Dia seorang menteri, dia boleh mendapat laporan menunjukkan siapa pemandu-pemandu teksi yang melakukan perkara ini. Dia tidak ada hak untuk membuat lebih dari satu pertuduhan eligasi kepada pemandu-pemandu teksi" ujar Karpal.

Nazri dalam laporan akhbar berbahasa Inggeris, The Star Jumaat lalu dilaporkan berkata perkhidmatan teksi lebih teruk dari tandas.

Dalam laporan bertarikh 9 Disember lalu, Nazri dikatakan telah mendakwa kajian ke atas pelancong yang datang ke negara ini mendapati perkara pertama yang tidak mereka sukai ialah perkidmatan teksi dan yang kedua adalah keadaan tandas di negara ini.

Namun Nazri berpendirian perkhidmatan teksi adalah lebih teruk berbanding tandas.

Sebelum ini Persatuan Usahawan Pemilik Teksi Eksekutif Malaysia (Pupteksm) mendesak Nazri melepaskan portfolio Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) ekoran kenyataan beliau yang didakwa mencemarkan imej pemandu teksi. -TVS

No comments

Powered by Blogger.