SPRM : Ahmad letak Jawatan Kerana UMNO-BN Kian Biadap

Ketua Pesuruhjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Ahmad Said Hamdan akhirnya terpaksa meletak jawatan dipercayai enggan berkerjasama parti UMNO-BN.

Diantara amanah dan tekanan politik, Ahmad Said memilih untuk bersara awal.

Apa yang dilakukan oleh pemimpin PKR dan Pakatan Rakyat bukannya memberi tekanan kepada beliau dan SPRM.

Semuanya kerana membela nasib dan ekonomi rakyat keseluruhan. Pencatat menyambut baik perletakkan jawatan Ahmad Said daripada terus berpura-pura jujur .

Ini memperlihatkan bahawa setiap dakwaan dan lapuran yang dilakukan oleh kami adalah benar. Hanya kerana tekanan berlebihan dari UMNO-BN yang semakin biadap dan tidak bermaruah, Ahmad Said rela 'rehat dirumah'.

Diberitakan di Selangor sahaja terdapat sebahagian besar pegawai dan staff SPRM ditugaskan hanya memantau dan mengugut wakil rakyat Pakatan Rakyat.

Sudah pasti ianya adalah 'arahan sulit' UMNO-BN. Kematian Setiausaha Politik seorang wakil rakyat di Selangor yang didakwa mangsa 'keganasan' SPRM sebagai bukti SPRM dicucuk hidung oleh UMNO-BN.

Di Johor, pencatat telah beberapa kali melapurkan kejadian rasuah dengan bukti dan ada yang ditangkap tempat kejadian berserta bukti dan rakaman.

Tetapi sehingga hari ini tiada satupun pendakwaan. Jelas SPRM tidak sempurna dalam mengalas amanah rakyat.

Bukan sahaja Ahmad Said perlu meletak jawatan, SPRM perlu dirombak sebagai benar-benar badan bebas mengawal jenayah rasuah. SPRM perlu 100% adil, telus dan efisyen dengan tugas.

Sampai bila SPRM perlu dikandangkan seperti haiwan peliharaan.http://amkj.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.