UMNO suspek utama usaha sabotaj program Anwar di Melaka !

PKR kesal usaha sabotaj Anwar

CHENG – Pakatan Rakyat (PR) Melaka, khususnya Parti Keadilan Rakyat (PKR) Melaka, mengutuk tindakan sesetengah pihak yang didakwa cuba mensabotaj lawatan dan ceramah Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, di Melaka Jumaat lalu.

Malahan, tindakan yang dianggap mereka sebagai satu provokasi itu dimulakan seminggu sebelum program berkenaan, di mana pelbagai risalah dan cakera padat (CD) mengutuk Anwar dan kepimpinan PKR diedarkan.

Barisan kepimpinan PKR negeri mendakwa, poster program ditampalkan di beberapa lokasi turut diturunkan sebanyak tiga kali oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Ketua Wanita PKR Negeri, Mahani Masban, yang juga merupakan koordinator program berkata, tindakan paling dikesali adalah maklumat pada poster program diubahsuai.

Ia menurutnya, termasuk tarikh dan hari program, di mana tarikh sebenarnya iaitu 5 diubah menjadi 6 Mac.

“Selain itu, beberapa nombor telefon untuk dihubungi orang ramai turut ditukar nombornya. Ini merupakan satu tindakan untuk mensabotaj lawatan Anwar ke Melaka.

“Sekiranya sebelum ini, ada yang melabelkan PR sebagai lemah dan diambang perpecahan, tetapi tindakan ini menunjukkan mereka yang lemah dan ketandusan idea,” katanya semasa satu sidang media di sini semalam.

Hadir sama, Ketua Penerangan PKR Negeri, Mohd Khairi Ismail; Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Melaka, Hairiz Nordin; Timbalan Ketua Penerangan Freddie K H Lim; Ketua Pemuda Pas Jasin, Aminuddin Abdul Jalil serta Ahli Jawatankuasa Pemuda Pas Jasin, Zainuddin Abdul Latif.

Selain tindakan menurunkan serta mengubah maklumat pada poster program, menurut Mahani, sekumpulan anak muda turut menaikkan kain rentang mengutuk Anwar di sekitar Jasin, termasuk di Sungai Rambai, Merlimau dan Umbai.

Menurutnya, beliau difahamkan, tindakan mereka menaikkan kain rentang itu turut nyaris mencetuskan pergaduhan, tetapi tindakan pantas pihak polis berjaya mengelakkan sebarang k:emungkinan.

“Kami amat kesal dengan tindakan tidak bertanggungjawab ini dan berharap ia tidak berulang,” katanya.

Sehubungan itu, menurut Mahani, pihak yang bertanggungjawab menaikkan kain rentang berkenaan diberi tempoh 24 jam untuk menurunkannya.

“Sekiranya mereka gagal melakukannya, kami akan membuat laporan polis mengenainya. Saya yakin mereka ini tidak mempunyai permit untuk berbuat demikian, selain kain rentang yang dinaikkan itu berbaur hasutan,” katanya.

Sumber: www.sinarharian.com.my

Pejabat Ketua AMK


Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.