AWAS - satu formulasi PR terhadap Ezam

Ezam – satu pendedahan di rancang oleh pembangkang AWAS

AWAS satu perancangan pembangkang akan mendedahkan mengenai Ezam Mohd Nor – bagi mereka UMNO terperangkap. Apa formulasi mereka dan adakah ini akan memberi kesan lebih negatif kepada PM

Mungkin ada yang mempersoalkan pelantikan Ezam Mohd Nor sebagai senator – ada yang bersetuju dan ada yang tidak. Penerimaan Ezam Mohd Nor menjadi senator adalah di rujuk kepada peranan yang sedang dan akan di mainkan oleh Ezam Mohd Nor dalam menangani isu kebangkitan reformasi khususnya sewaktu perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim yang akan datang. Ezam Mohd Nor setakat ini berjaya membawa beberapa gerombolan-gerombolan AMK untuk keluar dan menyertai UMNO. Peranan ini dikatakan telah juga dapat mengendurkan sedikit partisipasi anak muda dalam reformasi dan PKR. Langkah menangani kebangkitan reformasi gelombang fitnah 2 perlu dilakukan segera. Sekiranya tidak ia pasti akan memberi impak yang lebih hangat sewaktu kes perbicaraan Anwar Ibrahim yang bakal di adakan Mei ini.

Namun yang menjadi tanda tanya ialah kenapa, PKR dan Pakatan Rakyat masih berdiam dalam isu Ezam Mohd Nor. Sehingga hari ini, hanya nyamuk-nyamuk dalam PKR sahaja yang menjawab sedangkan kepimpinan PKR dan kepimpinan Pakatan Rakyat terus menerus diam dan membisu sahaja. Kita ambil contoh apabila terkeluar tajuk akhbar portal Internet – Ezam persoalkan keislaman Nik Aziz, berita ini tidak membesar dan tidak ada kepimpinan PAS yang serius bangkit menentang Ezam Mohd Nor. Setakat ini yang kelihatan adalah anak didik Ezam Mohd Nor – Bekas Pengerusi Gerak sahaja yang menyerang dan menghentam Ezam Mohd Nor. Adakah Nazree Yunus ini merupakan satu ikon – untuk menyerang Ezam Mohd Nor. Adakah beliau mampu?

Kenapa PKR dan Pakatan Rakyat diam? Tidak ada komen yang serius dari kepimpinan – khususnya mengenai pelantikan Ezam Mohd Nor sebagai senator. Namun, www.umno-reform2.com telah mendapat maklum bahawa kemasukan dan penerimaan UMNO khususnya oleh YAB Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak memang telah dijangka dan di tunggu-tunggu oleh mereka. Dimaklumkan bahawa sebaik sahaja pelantikan Ezam di buat maka satu formulasi pendedahan mengenai Ezam Mohd Nor akan dilakukan dan formulasi ini akan terus menghentam kepimpinan Datuk Seri Najib. Formulasi ini sekiranya dimaklumkan secara terperinci oleh www.umno-reform2.com boleh menjadikan isu ini besar dan berdentum maka ke perincian formulasi itu akan di tangguhkan sementara oleh www.umno-reform2.com. Apa yang pasti ialah – dengan pelantikan Ezam Mohd Nor – formulasi ini dijangka akan menjadikan kekuatan PR lebih menyerlah lagi, penggunaan media alternatif oleh mereka akan nampak terus berkesan untuk mempengaruhi rakyat dan formulasi ini akan memberi impak khusus kepada YAB Najib Tun Abdul Razak. Apa formulasi itu – ini akan didedahkah oleh www.umno-reform2.com dalam masa yang bersesuaian.

AWAS - formulasi sedang dirangka dan UMNO serta BN perlu mengambil langkah segera untuk menangani formulasi pembangkang khususnya dalam urusan gerak saraf.


http://umno-reform2.com/front/index.php?option=com_content&task=view&id=717&Itemid=58

No comments

Powered by Blogger.