Tukar Kerajaan Umno-BN Baru Malaysia Cemerlang Kembali

Oleh Faizal Ezzany

SIBU 12 Mei - Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang menyifatkan kekalahan Malaysia ditangan Jepun 3-2 semalam ketika menyelesaikan peringkat kumpulan kejohanan badminton Piala Thomas merupakan antara tanda negara ini dalam proses merudum dalam segala segi.

Kit Siang berkata sebagai kuasa badminton di dunia pada tahun 50-an, 60-an dan 70-an beliau tidak pernah terlintas di fikiran Malaysia boleh tumpas kepada Jepun yang tidak pernah tersenarai sebagai sukan badminton.

"Pemain kita telah bermain sebaik mungkin tetapi isunya mengapa Malaysia sebagai johan sukan bandminton kini boleh jatuh jauh ke bawah sekali sehingga boleh kalah kepada Jepun yang kita semua tahu tidak masuk senarai sebagai negara yang kehadapan dalam sukan ini.

"Ini tanda jelas Malaysia gagal dalam segala bidang - pendidikan, ekonomi, sukan, politik dan pembangunan - kerana kita mempunyai kerajaan Umno-Barisan Nasional yang gagal.

"Adakah Malaysia di bawah Umno-BN akan mengikut jejak langkah Greece sebagai sebuah negara bankrup.

"Penyelesaian kepada kelesuan dan kegagalan negara ini hanya boleh dicapai dengan menukarkan kerajaan ini dengan Kerajaan Pusat Pakatan Rakyat dan Sibu adalah permulaan kepada perubahan ini," kata Kit Siang pada sidang media harian di Pusat Media DAP di sini pagi tadi.

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

1 comment

mosabit said...

dah nazak dah....

harap harap kojol terus...

boleh ganti baru dengan segera....

setakat ni pun kita dah tukar 4 anggota yang baru ....anggota baru ini nampak lebih bertenaga....

tinggal kepalanya saja yg masih terteleng teleng......

PRU13 nantikita penggal terus kepala teleng tu......

Powered by Blogger.