MB SELANGOR DEDAH ATAU TERDEDAH PERIHAL KHIR TOYO

Oleh ALISYARIATI

" Khir Toyo bekas menteri besar Selangor bagaikan gila talak kerusi menteri besar Selangor. Selepas kalah dalam memimpin gerombolan umno Selangor dalam tsunami pilihanraya March 2008. Anihnya setiap langkah yang diambil oleh menteri besar Selangor (pakatan rakyat) Tan Sri khalid semuanya bercanggah dari pemikiran dan ilusi oleh Khir Toyo.

Hebat sungguh pemikiran Khir Toyo. Seolah-olah apa yang dilakukan oleh Tan Sri Khalid dan kerajaan Selangor tidak betul dan korup. Syabas Khir Toyo seorang insan yang cukup perihatin kepada kerajaan dan rakyat Selangor. Khir Toyo cukup baik dan cukup bagus semasa menjadi menteri besar Selangor. Khir Toyo sedang membina nama seorang pemimpin yang bagus dan baik dan mesra rakyat. Setiap hari ada sahaja isu yang direka oleh Khir Toyo untuk didedahkan dalam akhbar arus perdana dan media tv, terutama tv3.

Kedua untuk mencari publisiti untuk bertanding dalam jawatan umno pada Mac 2009. Ketiga untuk mengambarkan khir Toyo seorang pemimpin yang berkarisma untuk dipancing oleh bakal perdana menteri dan pengerusi UMNO Mac nanti. Dengan itu kita bersetuju menteri besar Selangor Tan Sri Khalid mendedah dan memperincikan setiap perkara yang dilakukan oleh Khir Toyo semasa menjadi menteri besar Selangor yang boleh diketegorikan oleh undang-undang ada kesalahan dan ada bias kroni dan nepostima dan rasuah. Jika perlu, heretkan Khir Toyo kemuka pengadilan untuk diadli dengan saksama.

Kami paparkan sedikit kerakusan Khir Toyo semasa menjadi menteri besar dan puluhan report terhadap Khir Toyo telah dibuat dan dihantar kepada polis dan Badan Pencegah rasuah. Namun sehingga hari ini tiada penyiasatan yang dibuat oleh Badan Pencegah Rasuah. Selamat lagi Khir Toyo. Ingat tak kisah penduduk Kg Berendam, sungguh kejam wahai Khir Toyo.

Kisah Jabatan/Perbadanan Air Selangor diswastakan seribu kekeliruan, siapa yang dapat dari pengswastaan air Selangor?....telah terbukti satu perjanjan berat sebelah. Ingat tak Khit Toyo beri hadiah penyampus sampah kepada pegawai kerajaan yang cukup aib. Ingat tak pemberian tanah dan kontrak kepada kroni dan kawan-kawan yang bakal didedah oleh menteri besar Selangor Tan Sri Khalid. Untuk meringkaskan ruag yang terhad ini kami harap kerajaan pakatan rakyat negeri selangor dibawah pemimpin yang cukup karismatik dan berwibawa. Sekali lagi kami setuju 100% satu pendedahan yang bakal dibuat oleh Tan Sri Khalid dalam sidang dewan yang terdekat ini.

Namun kami memberi cadangan kepada kerajaan Pakatan rakyat dan menteri besar Selangor agar bukukan setiap kesalahan dan tindakan Khir Toyo semasa menjadi menteri besar Selangor. Tujuan bukan untuk aib Khir Toyo tapi untuk mengambarkan kejahatn dan kerakusan serta kronisma dan nepostima malah ada bentuk rasuah yang boleh dibuktikan. Terakhir sekali heretkan Khir Toyo kemuka pengadilan untuk diadili dengan saksama setiap apa yang dilaporkan kepada pihak Badan Pencegah Rasuah.

Kami memberi kredit dan tahniah dan syabas kepada Tan Sri Khalid serta kerajaan Selangor dan rakyat Selangor mempunyai pemimpin yang cukup dinamik dan berwibawa. Bongkarkan dalam sidang dewan nanti kes Khir Toyo dan kerajaan Khir Toyo yang lalu.

No comments

Powered by Blogger.