Kekalahan PAS Dan PKR Di Serawak Disebabkan Keangkuhan PKR Dan Anwar? Satu Teguran Keras Dari Kerabu Bersuara!

Salam.

Selepas dari PRN Serawak lepas, kami jarang kemaskini blog ini. bukan sebab kami kecewa akan kekalahan ini. Tapi amat kecewa dengan sesetengah pemimpin pakatan yang membuat sesuatu keputusan tanpa memikirkan perasaan rakan-rakan dalam pakatan yang lain.

Siapa yang awal-awal umumkan Baru Bian sebagai bakal Ketua Menteri Serawak jika pakatan dapat memerintah?

Siapa?

Pertama, jika beliaulah yang telah mengumumkan Baru Bian sebagai bakal Ketua Menteri Sarawak dalam PRN Sarawak baru-baru ini yang telah menyebabkab PBB memperolehi undi swing Melayu Melanau Islam di sana dengan mudah dan percuma yang menyebabkan PAS apatah PKR sendiri kehilangan banyak undi.

Siapa?

Kenapa PKR dan Anwar terlalu melulu dalam membuat sesuatu tindakan. Susah sangat ke nak berbincang sesama rakan dalam pakatan di mana zaman moden ni orang dah ada teknologi canggih?

Siapa punya kerja?

Pemimpin senang-senang membuat sesuatu pengumuman tanpa memikirkan mereka yang di bawah.

Pikir dulu wahai pemimpin Pakatan. Buat lah sesuatu ikut sesuatu mengikut ajaran agama Islam. Jangan sampai orang menyampah dengan anda.

Berubah la cara berfikir dan berbincang lah dengan cara yang paling baik dengan memikirkan apa yang terbaik.

PKR jangan hanya fikir untuk kepentingan puak sahaja. Fikirkan juga rakan pakatan yang lain samada PAS atau DAP.

Kami di Team Kerabu Bersuara amat benci dengan pemimpin yang keras kepala dan susah nak dengar nasihat!

Berubah la Anwar, Haji Hadi dan Lim Kit Siang!

1 comment

Larasepi said...

Betul padan muka w/pun yg rugi n merana rakyat sarawak.Bkn smua suka pbb.Tp dah PR tak mnghormati suara rakyat..apa ingt melayu /melanau bkn rakyat tulen s'wak ke? Hanya iban je org s'wak? yg memerintah n kayaraya t/mamut bkn org melayu /melanau.
PKR lak dtg dgn tamak nak tnding byk kerusi sedangkan jentera hampeh hingga menimbulkan persepsi dri segelintir org s'wak pkr pun serupa je ngn BN.

Powered by Blogger.