Talian Bantuan BN Dicaj Sebanyak 4 Sen



Lizawati Madfa

 http://www.selangorku.com/wp-content/uploads/2013/01/Lau-Weng-San-01.jpg


Lau Weng San 01

SHAH ALAM 22 JAN : Keikhlasan Umno-BN membantu rakyat menerusi talian aduan dipersoal Adun Kampung Tunku, Lau Weng San apabila ia dikenakan caj sebanyak empat sen.

Tegas Weng San, sekiranya BN benar-benar mendahulukan rakyat sepertimana yang dilaung-laungkan dalam kempen mereka, caj seperti ini tidak seharusnya timbul.

BN sebelum ini menyediakan perkhidmatan Pusat Khidmat Rakyat (Pakar) BN di talian 1-300-22-2626 bagi membolehkan orang ramai memanjangkan sebarang aduan kepada wakil BN.

“Talian yang bermula dengan 1 300 ini dikenakan caj sebanyak empat sen bagi setiap minit jika panggilan dibuat daripada talian tetap.

“Jika aduan dibuat melalui panggilan telefon bimbit, caj yang lebih mahal lagi akan dikenakan.

“Kononnya nak membantu menyelesaikan masalah rakyat tetapi rakyat juga akhirnya terpaksa menanggung beban caj panggilan,” jelas Weng San yang dihubungi.

Berbeza dengan BN, Weng San berkata, Kerajaan Negeri mengambil pendekatan lebih ikhlas dengan menyediakan talian bebas tol 1800-88-2824 bagi membolehkan rakyat membuat aduan mengenai masalah sampah khususnya.

Malah, Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) juga mengambil langkah menyediakan talian bebas tol yang lain untuk orang ramai mengajukan masalah.

“Tindakan sebeginilah yang memperlihatkan keutamaan kepada rakyat, bukannya retorik kosong semata-mata.

“Inilah antara kekurangan yang ditonjolkan BN dalam usaha memenangi rakyat yang mana mereka perlu perbaiki lagi jika mereka benar-benar ikhlas dan bersedia untuk membantu,” ujarnya lagi.

No comments

Powered by Blogger.