Berani Kerana Benar: Khalid Samad Cabar Blog PapaGomo

Berani Kerana Benar

Sepertimana kebanyakkan persoalan lain berhubung dengan isu Gereja DUMC, dakwaan Papa Gomo bahawa saya menghalang Gereja berkenaan disita oleh MBPJ adalah merupakan satu pembohongan. Dia mendakwa bahawa saya pada 11 Ogos telah menghubungi MBPJ dan menghalang operasi menyita Gereja tersebut sejurus sebelum pihak penguat-kuasa MBPJ dan Polis bersiap-sedia untuk melakukannya. Walaubagaimanapun, pembohongan semasa bulan Ramadhan yang mulia tidak merupakan masalah bagi pihak UMNO dan budak suruhan mereka. Mereka menganggap keMelayuan mereka adalah perisai yang menjadikan mereka kebal terhadap kemurkaan Allah! Apalah hendak dibandingkan satu pembohongan berbanding hadiah mangkuk tandas? Akhlak mereka amat membinggungkan.

Laporan Polis bertarikh 16 Ogos oleh En. Mohd. Fauzi, Pengarah Jabatan Penguatkuasa dan Keselamatan MBPJ jelas mendedahkan sifat pembohong golongan ini terutamanya Papa Gomo. Saya difahamkan bahawa walaupun pembohongannya telah terdedah, Papa Gomo tetap mempertahankan kenyataannya dan menyatakan kesanggupan dirinya untuk berjuang habis-habisan. Baguslah jika begitu, kerana saya pun berpendirian sedemikian.

Oleh yang demikian, bagi memulakan ‘perjuangan’ ini, saya ingin memohon supaya Papa Gomo menyatakan nama penuh, nombor kad pengenalan dan alamat penuhnya supaya dapat saya minta peguam saya untuk menyaman beliau dalam isu ini. Maka saya berharap agar rakannya yang membaca blog saya boleh menyampaikan permohonan saya ini kepadanya.

Sekiranya tiada jawapan darinya, maka semakin jelas, ‘bravadonya’ juga merupakan satu pembohongan. Namun, ianya tidak bererti bahawa saya tidak boleh dapatkan segala maklumat yang saya perlukan dari sumber lain dan oleh itu, tidak bererti bahawa dia akan semestinya terlepas. Hanya saya ingin memberinya peluang untuk dirinya membuktikan ‘keberaniannya’; itupun kalau beranilah.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

No comments

Powered by Blogger.