Sejuk Hati Blogger Tukar Tiub Tengok Gambar Rosmah Ini?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj-w2Tc9Qbfs1stMyZU4bl6Qe7onxzkn18xQSdF5mm7eEnanJFOVMPrh8Qj5AVt9otAsUknt26coreJiCkCvArb665Tf6m1PWfZ7OJttyQR-H9g2c2xK0LxbOHneKaWu2PQL77DI8e7n04/s1600/3.jpg

ni kaum umno

cara mereka membaca al quran

allah akan laknat kepada sesiapa yang mempersendakan dan menghina hukum hakam allah

tambah lagi depan al quran

oleh kerana ada blog umno marah sebab ada yang dok sebarkan gambar yang boleh mengaibkan rosmah

maka kami persembahkan la gambar yang paling afdal dan sopan untuk puak umno bersorak gembira dan berbangga dengan datin seri mereka.

Psssttt

apacam blogger tukar tiub?

tak sejuk ke hati tengok bik mama macam ni?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgC5oO8O2vNFWkgHTVubCZK8lNdgFNik6VB_p3RzD3C6vjE1fN-eF_VpsGMU4OSPK5Qp64bmoM0uShAlxB5gfWrA0jWMZSEz2r-RmLMkLO4FBNSPJHN84HnJWjTKAd3LicCloBqJCvcyeo/s1600/2.jpg


Haram Dedah Aurat Baca Al-Quran


SOALAN 1

APA hukumnya membaca al-Quran tanpa menutup aurat?

JAWAPAN: Hukumnya haram. Untuk membaca al-Quran itu sekalipun mesti dengan mengangkat hadas kecil dan besar, inikan pula membacanya dengan membuka aurat.

Al-Quran dibawa oleh malaikat yang suci daripada Allah dari lapisan langit yang pertama. Membaca al-Quran adalah ibadat, maka ibadat itu mestilah dilakukan dalam keadaan menutup aurat.

Ini kerana kebanyakan ibadat dalam Islam menuntut kita supaya menutup aurat, termasuklah amalan yang wajib dan sunat. Jika seseorang itu ingin menunaikan solat fardu, maka wajib dia menutup aurat. Ini bermakna solat sunat juga diwajibkan menutup aurat.

Yang kedua, kita perlu ingat ketika membaca al-Quran si pembaca sedang berinteraksi dengan kalam Allah s.w.t., sedang meneliti perintah-perintahnya serta larangan-larangannya. Justeru mestilah memelihara kesopanan ketika menatap kalam Allah.


Psssttt: puak umno mesti cakap, mujur rosmah baca jugak. orang lain lagi teruk!

No comments

Powered by Blogger.