Ini Kerja Siapa? Hadis Palsu Bertebaran Di PRK Hulu Selangor

Dikesan terdapatnya pengedaran hadis palsu di bawah sempena PRK Hulu Selangor. Kerja siapa? Lagi mau tanyaa...? Terdesak sangat dah ker ? Diantara hadis-hadis palsu yang disebarkan adalah satunya seperti dibawah :

Siti Aisah R.A. berkata, Rasulullah telah bersabda:

“Orang yang minum arak, maka janganlah kamu kahwini. Kalau sakit janganlah kamu ziarahi dan bila mati janganlah engkau solati. Demi Allah yang mengutus saya sebagai nabi dengan membawa agama yang benar, tidak akan mahu... minum arak kecuali orang-orang yang terkutuk, baik diterangkan di dalam kitab Taurat, Injil, zabur dan Furqan.

Barang siapa yang memberi makan kepadanya meskipun sesuap sahaja, maka Allah S.W.T. akan membelitkan ular dan kala jengking pada badannya. Barang siapa yang melaksanakan keperluannya, maka bererti dia menghancurkan agama Islam.

Barang siapa meminjamkan wang ringgit kepadanya bererti dia membantu membunuh seorang mukmin. Dan barangsiapa mempergauli dia, maka akan dihalau oleh Allah dalam keadaan buta tanpa ada hujjah baginya.”

Tolong sampaikan kepada rakan-rakan kita tentang haramnya mengedar hadis palsu kerana ianya adalah pendustaan terhadap Rasulullah. (sumber daripada Ariffin Mahamud)

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.