Isi perut terburai di Hulu Selangor!

Memang benar banyak yang dapat dipelajari dari pilihanraya kecil Hulu Selangor.

Tetapi yang paling penting bagi saya dan mereka yang bergerak di peringkat akar umbi adalah kita sekarang tahu siapa kawan dan lawan.

Di Pandan dan tentu serupa di kawasan-kawasan lain, kami didatangi oleh mereka yang mengaku menyokong Pakatan. Mungkin pada anggapan mereka kalau kata sokong Pakatan senang dapat sokongan, kelulusan, bantuan atau peruntukan.

Kadang kala mereka marah-marah kerana tidak dapat apa yang mereka mahu dan berkata sia-sia menyokong Pakatan. Walhal di masa yang sama mereka yang telah bertahun-tahun mengedar risalah atau bertugas di ceramah-ceramah tidak pula menuntut itu dan ini.

Tetapi isi perut mereka terburai di Hulu Selangor. Kita nampak siapa mereka. Kita tahu siapa mereka. Kita pun ada menghantar orang ke bilik gerakan UMNO Pandan di Hulu Selangor.

Kalau betul bersama kita, kenapa bekerja untuk BN?

Ada seorang yang cukup baik dengan kita. Bila bercerita memberi sokongan kepada kita. Tetapi di Hulu Selangor menjadi memandu kereta BN yang mengangkut pengundi!

Memang negeri ini mengamalkan sistem demokrasi tetapi kenapa bermuka-muka? Kenapa menipu?

Tidak kira siapa. Orang awam, AJK surau, persatuan penduduk, rukun tetangga atau kakitangan kerajaan, Hulu Selangor telah mendedahkan pendirian mereka.

30 April 2010

http://iskandar56100.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.