Kegagalan perseorangan, BAM Panggil Hendrawan

KUALA LUMPUR: Ekoran kegagalan tiga perseorangan lelaki Malaysia di kejuaraan dunia, jurulatih Rashid Sidek dan Hendrawan dipanggil BAM.

Ketua prestasi BAM, Datuk James Selvaraj akan mulai melakukan pembedahan untuk perseorangan lelaki. Di kejuaraan dunia di Paris minggu lalu, tiga pemain Malaysia, Datuk Lee Chong Wei, Wong Choong Hann dan Mohd Hafiz Hashim tersingkir sebelum masuk suku akhir.

Tragisnya, Chong Wei yang diharapkan akan menjadi pemain pertama Malaysia yang meraih gelarn juara dunia, tersingkir di tangan pemain Indonesia Taufik Hidayat di babak suku akhir. Sementara Chong Hann dan Hafiz tersingkir di babak kedua.

Namun Chong Wei tetap menjadi harapan utama Malaysia meraih pingat emas olimpik di London 2012. Untuk itulah ia akan didampingi oleh salah seorang jurulatih yang ada.

Saat ini, Rashid dan abangnya, Misbun menangani Chong Wei, Hafiz, Tan Chun Seang, Chong Wei Feng, Liew Daren dan Chan Kwong Beng. Sementara Hendrawan menangani Iskandar Zulkarnain, Mohd Syawal Ismail dan Misbun Ramdan. Hendrawan merupakan mantan pemain dan pelatih Pelatnas Cipayung (Indonesia).

"Kami mempunyai dua kejohanan besar di depan, Sukan Komanwel dan Sukan Asia. Kami akan fokus dan juga membangun sebuah pasukan untuk masa depan. Untuk meningkatkan standard pemain, kami akan mengirim mereka mengikuti banyak kejuaraan," kata Rashid.

No comments

Powered by Blogger.