UMNO JANGAN JADI BONEKA US DAN ZIONIS

Perjuangan UMNO sekarang sudah songsang. Perlembagaan UMNO yang memperkasakan bangsa Melayu, islam dan negara sudah dianggap ketinggalan zaman. Waktu Anwar dalam UMNO dia sudah mengembangkan ajaran politik liberalisme, masyarakat madani, pluralisme yang menjadi falsafah politik Zionisme yang menguasai kepimpinan negara US.Waktu dalam ABIM Islam menjadi slogan untuk memukau para pengikutnya. Akhirnya Islam ditinggalkan setelah dia berkuasa dan menyemaikan idelogi Zionisme yang berkiblat ke Washington. Walaupun dia mempunyai pengaruh meluas dalam UM NO di waktu itu namun dia gagal menumbangkan Dr Mahathir yang menjadfi PM kerana kekuatan intelektual Mahathir dan kewibawaannya sebagai PM yang berani menentang US dan Zionisme tidak dapat ditandingi Anwar. Walau pun dia mengadakan "reformasi jalanan" namun ia tetap gagal menghancurkan pengaruh dan kuasa politik Mahathir.

Kelemahan Pak Lah sebagai PM dengan anak menantu dan kaum keluarga yang berlagak super sombong dan super rakus menjadi "ulam" kepada Anwear. Malah di era Pak Lah inilah pengaruh US dan Zionisme sudah meresap masuk kerana kelemahan Pak Lah yang dikuasai oleh anak-anak dan menantunya. Anwar yang menjadfi musuh politik UMNO dan merengkok dalam penjara dibebaskan tanpa menghabiskan waktunya. Besar kemungkinan US dan Zionis telah menekan Pak Lah membebaskan Anwar segera kerana Pak Lah dikaitkan dengan skandal "minyak untuk makanan" diera Saddam Hussein, dan anaknya pula terlibat dalam penjualan alat nukliar kepada Libya melalui syarikat Scomi. Pendedahan yang dibuat oleh US melalui CIA dan juga Mossad menyebabkan Pak Lah terpaksa tunduk pada tekanan kuasa luar. Situasi politik negara semakin gawat. PengaruhtCIA dan Mossad semakin berkuasa.

Soalnya apakah Najib sekarang bebas dari engaruh US dan Zionis? Tidak. Malah 1 Malaysia yang dijajanya merupakan ciri-ciri perjuangan liberalisme US dan Zionis.Penghapusan ISA yang diperjuangkan Anwar dilaksanakan Najib. Justeru itu Anwar tidak menentang gagasan 1 Malaysia kerana perjuangan Najib dan Anwar adalah sama, iaitu menjadi boneka US dan Zonis Tanya pada ahli-ahli dan para pemimpin UMNO apakah kalian jahil dan bodoh tidak memahami matalamat 1 Malaysia itu? UMNO sudah jadi koro, bisu dan pekak, buta matahati kerana dihanyut olehmitos bahawa selagi ada bulan dan matahari Melayu dan UMNO akan terus berkuasa. Mereka tidak sedar bahawa UMNO sekarang sudah hilang tenaga magisnya, dibenci, dipandang rendah oleh bangsa Melayu sendiri kerana perjuangan UMNO sudah jauh menyimpang dari semangat Melayu, islam dan patritisme yang terkandung dalam perlembagaannya.

-yahya-

2 comments

Kompes Kempos said...

Tulisan bertaraf karangan murid nak ambil peperiksaan PMR ajer nih..

hazri abdullah said...

penulisan songsang yang berniat jahat ke atas Anwar disamping cuba untuk membersihkan pengkhianat sebenar negara Dr.Mahathir.

Powered by Blogger.