PKR Perlu Selesai Segera Konflik Dalaman, Fokus Usaha Tumbangkan BN


SHAH ALAM, 21 JUN: Pihak terlibat dalam pertelingkahan melibatkan Setiausaha politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin disarankan agar segera kembali ke saluran dalaman dan terus fokus kepada usaha menumbangkan Umno- BN untuk menawani Putrajaya.

Demikian menurut Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abd Rani Osman kepada TVS hari ini.

“Berbeza pendapat adalah lumrah dalam mana-mana parti politik, jadi saya harap isu ini dapat diselesaikan segera melalui cara dalamanan dan bukan cara mempertikaikannya di facebook, twitter dan lain-lain media sosial.

“Lebih penting lagi, kita kena terus fokus dengan perjuangan yang lebih besar iaitu mempertahankan Selangor dan menumbangkan Umno-BN.

“Fikirkan perjuangan yang lebih besar dan pucuk kepimpinan wajar main peranan selesaikan isu ini,” kata Dr Rani.

Sementara itu, Ketua Cabang PKR Kuala Langat, David Chong pula berkata kenyataan bersifat umum daripada pelbagai pihak mesti dihentikan segera bagi mengelakkan isu ini jadi lebih besar.

“Patutnya kenyataan mendesak Faekah undur dihentikan sebab akan memburukan keadaan dan BN pula yang bertepuk tangan.

“Selalu saya dengar orang cakap Faekah seorang Setiausaha Politik yang bagus, gigih berkerja, jalankan tugas dengan amanah, tak ambil projek, tidak amalkan kronisme, jadi kenapa nak pecat dia? Saya sokong dia kekal dijawatannya sekarang,” ujarnya lagi ambil menegaskan hingga kini tiada sebab untuk memecat Faekah.

Sebelum ini, tiga individu yang berjawatan dalam Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) ProRakyat menyatakan sokongan terhadap Faekah.

Mereka ialah Setiausaha Agung, Mohd Naquib Carmell Roseli, Ahli Exco, Abdul Halim Abdullah dan Ketua Penerangan, Ahmad Tarmizi Sulaiman mendakwa rasa terpanggil untuk memberi kenyataan tanda sokongan kepada Faekah di dalam jawatannya sehingga kini.

No comments

Powered by Blogger.