Black Operation @ Bukit Gantang. Bah. 2

Cadangan Bantuan bagi Persediaan Pilihanraya Dun Bukit Gantang

Bantuan Membaiki Perumahan

Kumpulan Khas Pemantauan/pelaporan persediaan/aktiviti setiap satu cawangan di dalam Parlimen

Sebab Perlaksanaan Bantuan Membaiki Rumah perlu di jalankan.

Perlasanaan boleh dilakukan di atas ticket Bank Smpanan Nasional sebagai Agensi Kerajaan yang menjalankan “ Mandated Roles “ sebagai aktiviti Sosial Rakyat yang di salurkan oleh kerajaan melalui Dana Prokhas Sdn Bhd di bawah kementerian kewangan. Arahan Mandated Roles adalah dirujuk.



Aktiviti tersebut telah di jalankan oleh BSN mulai seawal Feb 2008 boleh digunakan secara terus bagi menyalurkan bantuan terhadap komitmen intitusi ini membantu merelisasikan visi kerjaan dengan mensasarkan 30 buah rumah bagi ke 3 Dun sebagai bantuan kepada persediaan pilihan raya.

Perlaksanaan ini perlu mematuhi Garis Panduan yang diberikan oleh Prokhas sdn bhd mengikut compliance yang ditetapkan dengan tanpa gagal, merangkumi semua bangsa, sasaran penerima yang tepat betul, penjanaan ekonomi kepada tukang kampung, perniaga perniaga hardware (kaum cina ), pemantauan hasil dan kualiti yang tinggi termasuk ketelusan perlaksanaan mantap yang memberi kepuasan dan kegembiraan kepada penerima secara tidak lansung membuktikan keperihatinan kerajaan menjalankan program yang bermutu lantaran akan memberi kesan mendalam terhadap sokongan kepada kerajaan yang mampu menperngaruhi keputusan pilihanraya.

Perlaksanaan

Mumpunyai 15 pasukan tukang kampung untuk perlaksanaan .

Kumpulan Khas Pemantauan/pelaporan persediaan/aktiviti setiap satu cawangan di dalam Parlimen

Focus kumpulan ini adalah kepada BANTUAN persediaan bilik Gerakan seluruh Parlimen terhadap 5 aspek utama sebagai Finding pelapuran untuk tindakan sokongan

Pendaftaran Pilihan Raya

Pendaftaran ini perlu di pastikan mempunyai 4 copy bagi tujuan bantuan dari Cawangan angkat untuk membantu kelicinan memastikan pengundi cawangan

Polling Agent

Pengurusan Persediaan Polling agent dengan memastikan petukaran/ penggantian orang sewaktu proses pengiraan pembuangan undi sabagai memastikan tiada ketirisan undian

Perayu Undi

Memastikan aktiviti perayu undi di jalankan di setiap Cawangan dengan betul dan menyeluruh bermula dari sekarang sehingga pilihanraya tanpa putus.

Kumpulan 10

Memastikan kumpulan ini menjalankan tanggung jawab seperti yang dikehendaki bagi seluruh kawasan sebagai memastikan jumlah pengundi keluar mengundi di tahap yang maksimum termasuk warga emas.

Kenderaan

Memastikan persediaan kumpulan kenderaan memberi Perkhidmatan yang optimum kepada pengundi pengundi yang di pastikan oleh kumpulan 10 dan perayu undi.

Sehubungan itu bagi cadangan ini ianya memerlukan perbelanjaan bagi menampung kos bahan api dan sebagainya bagi individu individu kumpulan tersebut yang terdiri dari bukan orang orang yang mempunyai Jawatan di dalam Bahagian yang boleh di kenali sebagai kumpulan NGO yang akan memantau dan memberikan pelapuran secara telus terhadap kelemahan kelemahan di setiap Cawangan secara terus sehinggan hari mengundi.

Kekuatan kumpulan mempunyai seramai 30 orang yang telah bersedia.

No comments

Powered by Blogger.