Lobi untuk jadikan KJ Menteri berterusan

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sah menerima perletakan jawatan daripada Timbalan Menteri Perlancongan, Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman. Dengan ini, terdapat kekosongan bagi menantu kepada bekas PM untuk melobi jawatan tersebut untuk dirinya.

Selain daripada menggunakan blogger-blogger upahannya untuk melobi, beliau juga menggunakan khidmat seorang lagi PROKSI Anwar Ibrahim di dalam UMNO. Siapakah PROKSI Anwar itu? Tidak lain tidak bukan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Semua orang tahu, Zahid Hamidilah yang melobi begitu kuat agar bekas PM, Tun Abdullah Badawi untuk membebaskan Anwar Ibrahim yang disabitkan dengan kesalahan liwat dan penyalahgunaan kuasa. Ketika melobi Pak Lah, hujah yang digunakan oleh Zahid Hamidi adalah Anwar boleh digunakan untuk melawan Tun Dr. Mahathir jikalau PM Malaysia Ke-4 itu mengganggu pentadbiran Pak Lah. Pak Lah yang sering tertidur itu pun mendengar cakap Zahid Hamidi. Maka bebaslah Anwar.

Oleh kerana hubungan rapat dengan Datuk Seri Najib Razak, oleh kerana beliau adalah bekas Setiausaha Politik kepada Datuk Seri Najib, Zahidi Hamidi digunakan oleh Khairy untuk melobi PM agar membawanya masuk kedalam kabinet.

Tambahan lagi, Kementerian Pelancangon adalah salah satu “lubuk duit”, maka terliurlah Ahli Parlimen “Pintu Belakang” Rembau ni. Di Antara hujah Zahid Hamidi untuk melobi agar Khairy dilantik ialah Pemuda UMNO perlukan pemimpinnya masuk dalam kabinet. Barulah “gah” Pemuda UMNO dimata Pemuda BN yang lain.

Jadi, kepada blogger-blogger yang tidak mahu KJ masuk kabinet, jangan berhenti sampai disini. Kalautidak kita akan menyesal kerana tidak bersungguh-sungguh menghalang KJ menghancurkan UMNO.

Ingat, jika KJ masuk kabinet, maka akan lebih banyaklah rahsia kerajaan akan diketahui oleh Anwar Ibrahim. Kita mesti bantu Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Kerana dialah yang paling lantang menentang kemasukkan KJ kedalam kabinet.

Anak Jati Rembau

No comments

Powered by Blogger.