Berita |Tebing Barat Hari Ini



Berita |Tebing Barat Hari Ini

1. Akhbar "Maarif "Sarjan "Gabriel Kobe" yang terbunuh semalam dengan senapang berdekatan Haram Ibrahimi mempercayai perayaan orang-orang Israel dengan hari cuti di Al-Khalil (Hebron).

Kementerian Zionis menuntut untuk menghentikan pembebasan tahanan sebagai pampasan pembunuhan tentera Gabriel Kobe di Al-Khalil.

2. Tentera Zinois telah menangkap lebih daripada 200 orang penduduk Palestin dalam operasi serbuan secara besar-besaran di kawasan selatan bandar Al-Khalil di selatan tebing Barat,lantaran daripada terbunuhnya tentera zinois dengan senapang penembak Palestin.

3. Tentera zionis juga telah memecah masuk kawasan Nablus dan menahan beberapa orang pemuda Assem Abd Razaq (25) di kawasan kejiranan Ra's Al-Ain dan Hisham Halawa (22) di Syarik Ettihad,Jabal Syimali dan Ahmad Rabih As-Sobir (22) di Syarik Ta'awun.

4. Menteri Tentera Zionis Moshe Ya'alon mennggesa mesyuarat tergempar diadakan dengan beberapa Turus Tentera hari ini, Isnin susulan kes pembunuhan dua orang tentera (Gabriel dan Tomer) sepanjang 2 hari yang lalu.

sumber: Hebrew, Gazanow [AAB]

No comments

Powered by Blogger.