Gaji rakyat di Kelantan terendah?

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/q71/1209349_10151857543090867_1827255488_n.jpg

Berjaya Air: Inilah 'bahana' Kelantan dipimpin ulama

Harakahdaily, 09 Sep 2013

KUALA LUMPUR: Disebabkan tahap 'kemiskinan' rakyat dan 'kemunduran' negeri Kelantan yang tinggi, satu syarikat penerbangan (Berjaya Air) membuat keputusan 'terpaksa' membuka laluan penerbangan baru syarikatnya melibatkan penerbangan di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kota Bharu.

Menurut Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nasrudin Hassan menerusi facebooknya, hasil tinjauan mendapati Berjaya Air akan menawarkan penerbangan pergi dan balik antara Kota Bharu-Subang sebanyak dua kali sehari (pertambahan trafik penerbangan 4 kali sehari).

Penerbangan Subang-KB ditawarkan pada jam 8.10 am dan 4.00 pm manakala penerbangan KB-Subang ditawarkan pada jam 9.45 am dan 5.35 pm setiap hari, tujuh hari seminggu.

Penerbangan rasmi pertama dijadualkan akan bermula pada 17 November 2013 dari Lapangan Terbang Subang ke Kota Bharu.

Katanya, walaupun Berjaya Air sedar bahawa telah terdapat 4 syarikat penerbangan yang telah lama beroperasi melibatkan KB-KL atau KB-Subang pada masakini, namun mungkin melihatkan faktor 'kegagalan' syarikat-syarikat terbabit di Kelantan menyebabkan mereka tertarik minat yang sama untuk mencapai 'kegagalan' di Kelantan.

Ini, ujarnya bagi menyahut seruan ramai pimpinan negara mahupun media utama negara yang banyak memaparkan betapa 'mundurnya' dan 'miskinnya' rakyat di negeri Serambi Mekah di bawah kepimpinan ulama itu.

“Di atas kesedaran itulah akan bertapaknya syarikat penerbangan ke-5 di negeri Kelantan pada tahun ini,” ujar beliau.

Ini juga, ujar Ahli Parlimen Temerloh itu sebagai bukti utama yang mengukuhkan lagi kenyataan betapa 'mundurnya' dan 'ketiadaan pembangunan' di negeri Kelantan.

“Inilah 'bahananya' apabila rakyat Kelantan terus mengekalkan kepimpinan ulamak di negeri mereka itu.

“Nah, ambik rakyat Kelantan!” ujarnya lagi.

1 comment

Mell said...

Sabah tempat ke berapa?berapa pendapatan isi rumah sabah negeri fixed deposit BN?...orang sabah kalau ada pendapatan isi rumah 1500 paling tinggi sudah..apa lagi 3000..

Powered by Blogger.