News Update :

Berniaga Dari Sekolah, Kini Miliki BMW i8 & Mustang

April 25, 2017



Oleh RTKY Staff pada 25 April 2017, 12:04PM

Berhempas pulas sejak dari usia 16 tahun lagi, perjalanan jutawan muda ini dalam bidang perniagaan penuh dengan liku dan halangan. Malah tidak pernah kenal erti putus asa, dirinya mengakui belajar banyak perkara melalui pengalaman yang ditempuhi.

Kejayaan demi kejayaan ditempa dan baru baru ini, Safiey Ilias yang juga merupakan pengasas produk Perlaking telah memiliki kereta idaman BMW i8. Malah sebelum ini, Safiey yang sememangnya meminati kelajuan telah pun memiliki Mustang ikonik berwarna kuning. Dahsyat!

Bagaimanapun, apa yang dilaluinya kini adalah satu keputusan yang telah pun dibuat sejak beberapa tahun lamanya. Kami kongsikan serba sedikit tentang Safiey yang tidak pernah lokek berkongsi kisah kehidupannya di laman sosial.

Ibu Bapa Adalah Peneroka

Bermula dari bawah dengan usaha sendiri, bukan mudah jalan yang ditempuhi oleh Safiey Ilias. Tekad yang tinggi untuk membantu ibu dan bapanya yang juga peneroka di Felda Lakum mendapatkan kehidupan yang lebih baik, usaha jutawan muda ini sejak dari bangku sekolah adalah satu keputusan yang sangat tepat.

Perkongsian jutawan muda ini di Facebook juga dalam masa yang sama turut menyentuh perasaan warga laman sosial yang lain. Ternyata ibu bapa yang juga permata hati merupakan kunci utama kejayaan.

Kecaman Jadi Pembangkit Semangat

Bukan mudah untuk berhadapan dengan kecaman namun sebagai manusia yang tidak mudah mengalah dan kembali cepat bangkit, Safiey membuktikan perkara tersebut tidak mampu menjatuhkannya. Malah melalui peristiwa tersebut jugalah dia menemui kawan sejati.

Belajar Sendiri, Tidak Pernah Sertai Seminar Bisnes

“Saya tak join MLM dan saya berniaga secara solo, main redah, main langgar demi kumpul pengalaman. Sebab itulah semangat bisnes saya kental! Sehingga ke hari ini memang saya belum pernah berguru dengan mana-mana mentor atau menyertai mana mana seminar bisnes,” jelasnya.

Ini Rahsia Kejayaan Safiey Ilias!

Selain turut berkongsikan kisah kehidupan seharian di Instagramnya, @safieyilias94, jutawan muda ini juga dalam masa yang sama tidak kedekut untuk berkongsi rahsia kejayaannya selama ini. Bagi Safiey, inilah perkara yang banyak membantunya berjaya, bermula sejak dari bawah lagi:

+ Tahan nafsu diri yang boros
+ Kena pandai menyimpan
+ Kena banyak bantu mak dan ayah, baru rezeki murah
+ Kena kurang berkawan (saya ada 2-3 kawan sahaja)
+ Fokus pada 1 benda sahaja dulu sebelum pergi kepada yang lain
+ Sentiasa cabar diri akan sesuatu matlamat yang baru
+ Sentiasa kena sebut apa yang kita inginkan
+ Jangan mudah berputus asa (kalau berputus asa, cepat cepat tengok pesaing dan haters kita, mesti semangat nak berbisnes balik)
+ Jadikan tohmahan dan hinaan sebagai pembakar semangat untuk lebih berjaya
+ Maafkan kesalahan semua orang

Safiey sendiri sudah membuktikan apa yang diusahakannya selama bertahun lamanya sudah membuahkan hasil. Mungkin nampak mudah dari luaran, namun hanya empunya diri menyimpan pengalaman.

Apa yang pasti, hanya kita yang mampu mengubah kehidupan kita sendiri.

Artikel berkaitan HIBURAN

Share this Article on :

0 comments:

 

© Copyright Kerabu Bersuara 2007 -2013 | Design by Kerabu Bersuara | Published by Kerabu Bersuara Group | Powered by Blogger.com.