News Update :

KELANTAN MENANG 5-1 KE ATAS PULAU PINANG, GHADDIATOR!

April 16, 2017



4 gol Ghaddar telah membantu Kelantan menang ke atas pasukan Pulau Pinang.

Mohammed Ghaddar meneruskan aksi cemerlang beliau musim ini. Selepas memiliki 2 hatrik musim ini, penggempur dari Lubnan ini menambah lagi koleksi gol dengan 4 gol dalam satu perlawanan.

Dalam perlawanan yang berlangsung di Batu Kawan, Pulau Pinang dalam proses untuk menyesuaikan diri dengan corak taktikal Zainal Abidin.

Mereka baru sahaja mencatat kemenangan pertama musim ini pada minggu lalu di Jengka.

Kelantan di hadapan pada minit ke-20 menerusi jaringan penalti oleh Ghaddar. 5 minit kemudian, Ghaddar menggandakan pendahuluan gol .

Shukor Saidin merapatkan kedudukan untuk Pulau Pinang pada minit ke-35.

Bersambung separuh masa kedua, Ghaddar berjaya melakukan hatrik pada minit ke-57. Namun kisah kehebatan Ghaddar dalam perlawanan ini tidak sampai di situ sahaja.

Kelantan player celebrate goal during Malaysia Super League between Pulau Pinang vs Kelantan on 15 April 2017 at Stadium Batu Kawan Pulau Pinang. Photo by Mohd Zureehan Zakaria/www.asiana.my

Ghaddiator menjaringkan gol peribadi ke-4 pada minit ke-78. Danial Ashraf melengkapkan malam gemilang Kelantan dengan gol ke-5 pada masa kecederaan.

Impak keputusan

Kemenangan ini adalah yang ke-5 untuk Kelantan musim ini. Ia juga kemenangan ke-4 dari tempat lawan oleh pasukan Kelantan.

Pulau Pinang kini sudah dijarakkan 4 mata dari Melaka yang berada di zon selamat. Mereka turut dijarakkan dengan 3 mata dari Sarawak yang berada di tangga ke-11.

Ini adalah kekalahan ke-7 untuk Pulau Pinang selepas 10 perlawanan. Kedudukan semasa Pulau Pinang menyukarkan mereka untuk layak ke Piala Malaysia.

Namun yang lebih penting adalah mereka sedang berusaha untuk kekal dalam Liga Super untuk musim hadapan.

Artikel berkaitan bola sepak ,red warrior ,SUKAN

Share this Article on :

0 comments:

 

© Copyright Kerabu Bersuara 2007 -2013 | Design by Kerabu Bersuara | Published by Kerabu Bersuara Group | Powered by Blogger.com.