Gimik Perasmian Muktamar DMPM Penuh Bergaya




ALOR SETAR, 27 April- Ketibaan sebuah kenderaan mewah berwarna hitam menyusuli ucapan perasmian Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Haji Hashim Jasin yang berbesar hati merasmikan Muktamar Dewan Muslimat PAS Malaysia kali ke-57 hari ini.Gimik tersebut diteruskan pula dengan kehadiran seorang petugas muslimat berkaca mata hitam yang membawa sebuah beg korporat ‘briefcase’ dengan warna sama serta terus menuju ke pentas dewan.

Langkah petugas bergaya agen khas itu turut diiringi Briged Muslimat seterusnya membuka ‘briefcase’ tersebut sambil mengeluarkan sebuah tablet bersaiz besar.

Gimik perasmian yang cukup bergaya serta mendebarkan itu disempurnakan dengan perletakan tapak tangan Mursyidul Am PAS di atas skrin tablet tersebut seterusnya diikuti montaj bertulis ‘AKIFI.

Gimik perasmian diakhiri dengan tayangan montaj khas yang menggambarkan peranan muslimat bukan sahaja dalam rumahtangga, malah kepada masyarakat dan negara.

Menurut Ketua Muslimat, Ustazah Nuridah Mohd Salleh dalam ucaptamanya yang disampaikan sebelum ucapan perasmian, ‘AKIFI adalah kependekan kepada ciri alim, haraki dan sufi yang perlu dihayati oleh muslimat PAS seluruhnya.

“Muslimat ‘Akifi ialah muslimat alim, haraki dan sufi yang terus menjalankan tugasnya di dalam dan luar rumahtangganya dengan penuh seimbang serta menjaga semua hak-hak yang telah ditetapkan oleh Islam.”

No comments

Powered by Blogger.