RAHMAN yang tiada RAHIM


Hari ini sempurnalah teori RAHMAN yang dicanangkan berkaitan PM Malaysia. Bermula Rahman, Abdul Razak, Husin, Mahathir, Abdullah dan Najib. -RAHMAN. Cita cita mencelahkan Anuar dan Nizar selepas Mahathir belum menjadi nyata.

Rahman adalah limpahan nama Allah. Najib cuba memulakan kerier sebagai PM dengan mengembalikan permit Harakah dan Suara Keadilan. Saya tak pasti siapakah yang menggantung permit Harakah dan Suara Keadilan? Yang pasti dari KDN di bawah Hamid AlBar. Apakah Najib tak berani menegur Hamid sebelum ini kerana belum meyakini jawatan PM yang bakal dianugerahkannya atau sememangnya ia satu percaturan menyediakan lonjakan nama Najib di permulaan kariernya. Ringkasnya...berlakonlah... apapun terima kasihlah.....sekadar menghargai bukan berhutang budi. Ia sememangnya hak PAS dan Keadilan!!! atau lebih tept Hak rakyat mendapat maklumat!

Najib juga mengumumkan membebaskan 13 tahanan ISA.Sesuatu yang sekian lama diperjuangkan. Sebagai adat menghormati, kita berterima kasih kepada Najib namun terima kasih yang tidak terhingga mestilah diberikan kepada NGO yang berjuang untuk mangsa ISA bersama Pakatan Rakyat. Merekalah yang bergelumang dengan segala kesusahan selama ini. Apakah tanpa perjuangan mereka Najib akan rasa tertekan terutamanya dalam Pilihanraya kecil hingga ianya satu keutamaan dalam karier kepimpinannya??? saya yakin TIDAK!!!

Seumpama kita mengucapkan terima kasih kepada tauke yang memberi gaji kepada ayah kita, apakah gaji itu menyebabkan kita lupa pengorbanan ayah yang bekerja bagi mendapatkan gaji. Apatah lagi tauke itulah yang menghalang gaji setelah ayah kita bekerja berbulan lamanya.... orang cerdik takkkan berkata...Bagusnya tauke tu bagi gaji kat ayah.... sebenarnya tauke bersalah menahan gaji ayah sekian lama...

Apapun semua kebaikan di musim pilihanraya adalah budaya umNO. kita nantikan susulan selepas pilihanraya. Apakah ianya satu perubahan atau satu tempelan umpama gula kapas penarik yang akan cair di tangan dan mengotorkan tangan. Dimasukkan ke mulut hanya terasa manis seketikasedangkan kenyangnya tiada!!! seumpama RAHMAN tanpa RAHIM... Rahman Allah meliputi semua makhluknya sedangkan RAHIM Allah khusus untuk hamba beriman

http://anaksengat.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.