Penjahat Tidak Mengaku Jahat!

Pergerakan Pemuda Umno Negeri Perak hari ini menafikan khabar angin akan bertindak ganas bagi menghalang ADUN Pakatan Rakyat menghadiri sidang DUN esok.

Ketuanya Maslin Sham Razman menegaskan perbuatan tidak bertamadun itu bukanlah budaya yang diamalkan Pemuda Umno dan Barisan Nasional (BN) selama ini.

"Kami menghormati undang-undang dan sistem demokrasi yang menjadi tulang belakang negara ini. Saya yakin dan percaya cerita yang tersebar ini dikeluarkan pihak tidak bertanggungjawab bertujuan memburuk-burukkan imej BN," katanya dalam sidang akhbar di Ipoh malam ini, lapor Bernama.

Maslin berkata berita itu juga disebarkan bertujuan menakut-nakutkan rakyat dan usaha pihak tidak bertanggungjawab untuk menggagalkan sidang DUN esok.

Sementara itu, Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Negeri Perak Datuk Nadzri Ismail menggesa polis menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat.

Beliau mendakwa banyak pihak yang melaporkan kepadanya mengenai kumpulan tidak bertanggungjawab akan menyamar sebagai ahli Pergerakan Pemuda Umno bagi menghalang ADUN Pakatan daripada menghadiri sidang DUN.

"Ini akan membuktikan tuduhan liar yang Umno dan BN akan menggunakan kekerasan bagi menghalang mereka daripada menghadiri sidang berkenaan.

"Saya ingin menegaskan kegiatan tidak bertamadun dan biadab ini bukan tradisi Umno," katanya.

No comments

Powered by Blogger.