Ahli Parlimen SNAP Wakil Bebas Yang Mesra Pakatan Rakyat

Parti Progresif Sabah (SAPP), yang keluar dari Barisan Nasional dua tahun lalu tidak akan menyertai apa yang dipanggil blok bebas anggota-anggota Parlimen yang meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) baru-baru ini.

Presidennya, Datuk Yong Teck Lee, berkata oleh itu, dua Ahli Parlimen Sapp Datuk Eric Majimbun dan Datuk Dr Chua Soon Bui bukan individu bebas.

“Mereka dari Sapp mewakili kepentingan Sabah. Bagaimanapun, Sapp akan menyertai badan-badan bukan BN yang memperjuangkan kepentingan Sabah.

“Atas dasar ini, dua MP Sapp adalah sebahagian daripada Kaukus Parlimen mengenai petroleum diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah kerana ini menyentuh kepentingan Sabah secara langsung,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menyangkal komen Ahli Parlimen Pasir Mas Datuk Ibrahim Ali semalam yang mengandaikan bahawa dua wakil rakyat SAPP itu berada dalam “blok bebas”, Yong berkata:

“Pendirian kami kekal bahawa kami keluar dari kerajaan BN pada 2008 kerana kami hilang kepercayaan terhadap BN menyelesaikan masalah Sabah yang semakin hari semakin buruk.

“Sebab itu Sapp bekerjasama dengan pembangkang Pakatan Rakyat di Parlimen untuk menumbangkan pentadbiran BN ini.

“Sebarang pembohongan oleh beberapa orang ahli politik di Kota Kinabalu, Sipitang dan Sandakan dan di Internet dalam beberapa hari ini kononnya Sapp sedang kembali kepada BN adalah percubaan terdesak untuk melemahkan perjuangaan Sapp untuk Sabah,” katanya. -MI

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.