Himpunan Sejuta Ummah. Sila Hadirkan Diri Seramai Mungkin!

1. Dewan Pemuda PAS Pusat membantah sekeras – kerasnya tindakan akhbar di Sweden yang telah menghina Nabi Muhammad SAW.

2. Sebelum ini beberapa karikatur Rasulullah telah dikeluarkan oleh Akhbar di Denmark dan kini pula di akhbar Sweden. Penghinaan seperti ini tidak boleh dipandang ringan oleh ummat Islam bahkan juga non muslim, justeru ia satu pencabulan terhadap kesucian agama.

3. Pemuda PAS juga memandang serius isu yang sedang berlaku di Baitulmuqaddis pada ketika ini. Berikutan pembinaan Kuil Al-Kharab di sebelah Barat Masjid Al-Aqsa yang mencemarkan kehormatan kota suci Ummat Islam. Pihak penjajah Zionis juga mengumumkan pembukaan kuil tersebut sebagai langkah permulaan untuk membina Kuil Haikal Sulaiman di atas tapak Masjid al-Aqsa yang akan diruntuhkan kelak. Ummat Islam di seluruh dunia diseru agar mempertahankan kesucian Masjid al-Aqsa yang menjadi kiblat pertama umat Islam dan bumi Israk Mikraj Rasulullah SAW.

4. Bagi membantah tindakan tersebut, Pemuda PAS akan mengadakan satu himpunan aman bagi membantah tindakan tersebut pada butiran berikut:

Tarikh : 26 Mac 2010 (Jumaat)

Masa : 01.15 pm : - solat Jumaat di Masjid Tabung Haji.

02.00 : - berkumpul dan berarak ke Kedutaan Sweden.

5. Dewan Pemuda PAS Pusat mengharapkan agar semua rakyat Malaysia yang prihatin, sama ada muslim dan non-muslim serta seluruh NGO – NGO yang cintakan keamanan dapat bersama hadir membantah tindakan Akhbar Sweden dan Rejim Zionis yang mencabul kesucian agama Islam.

Semua para wartawan dijemput hadir untuk membuat liputan.

No comments

Powered by Blogger.