SIDANG DUN PERAK: BATALKAN SELAGI PERTIKAIAN SPEAKER BELUM SELESAI

10 Rabiulakhir 1431H
Email : safarizal saleh

Kenyataan Media (25 Mac 2010)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mencadangkan agar dibatalkan Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang dijangkakan akan diadakan pada 30 Mac ini yang tinggal 5 hari sahaja lagi selagi pertikaian berkaitan kedudukan Speaker DUN Perak masih belum diselesaikan yang sudah hampir 10 bulan semenjak Persidangan DUN Perak yang telah diadakan pada 7 Mei tahun lepas.

DPPN Pk merasakan Seri Paduka Sultan Perak boleh menyelesaikan kemelut rampasan kuasa kedua oleh Umno / Barisan Nasional (BN) berkaitan kedudukan Speaker DUN Perak. Oleh yang demikian DPPN Pk mengharapkan agar usaha untuk menyelesaikan pertikaiaan kedudukan Speaker DUN Perak dapat diselesaikan secepat mungkin. Malah DPPN Pk merasakan perlunya campur tangan Seri Paduka Sultan Perak di dalam menyelesaikan kemelut ini.

Bagi DPPN Pk selagi pertikaian kedudukan Speaker DUN Perak ini belum diselesaikan, akan merumitkan lagi keadaan di Negeri Perak khasnya. DPPN Pk juga mencadangkan agar kedua-dua pihak yang melibatkan kedudukan Speaker DUN Perak ini merafak sembah Seri Paduka Sultan Perak bagi mengemukakan bukti-bukti berkaitan kedudukan mereka sebenarnya.

Bukannya memperalatkan institusi yang berkaitan bagi mengukuhkan kedudukan mereka yang bukannya berlandaskan peruntukan Undang-Undang yang sedia ada. Oleh yang demikian DPPN Pk juga akan mengambil peluang memohon sekali lagi perkenan bagi merafak sembah Seri Paduka Sultan Perak bagi mengemukakan bukti-bukti bahawa V. Sivakumar adalah Speaker DUN Perak yang sah.


DR RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.