Mereka Tak Beri Abang Peluang, Terus Pukul Sampai Otaknya Mati!



Apalah nasib yang di tanggung oleh seorang ibu dan adik perempuan seorang hamba Allah ini, apabila Ramadhan tahun ini mereka mendapat ujian yang sangat berat. Pertama ujian di fitnah kerana melakukan perkara yang tidak baik, kedua di pukul pula hingga otak mati dan menemui ajal.

Fizah yang berumur 20 tahun adalah adik perempuan kepada seorang lelaki yang berusia 31 tahun yang mana abangnya di tuduh masuk ke tandas awam wanita dan melakukan kerja pencabulan.

Kes ini sudah viral beberapa hari yang lalu dan ia mendapat perhatian ramai pihak. Rakaman kejadian yang berlaku juag tersebar di merata tempat telah menambahkan lagi rasa hiba kepada ahli keluarga. Kejadian yang berlaku di Alor Setar itu di katakan menjadi satu tragedi yang tragis kerana lelaki berkenaan di pukul oleh orang ramai tanpa ada usul periksa.

Kes bermula apabila dia di katakan tersalah masuk ke tandas wanita dan dengan tiba-tiba ada wanita di dalam tandas itu menjerit. Dia terkejut dan sempat melarikan diri namun ketika keluar, lelaki berkenaan terus di pukul oleh orang ramai yang berada di situ.

Mangsa  di kejarkan ke hospital dan mengalami kecederaan parah di kepala. Doktor menyatakan otaknya sudah mati dan peluang untuk selamat juga tipis. Akhirnya, Allah menetapkan umurnya sampai di situ sahaja.

Menurut kenyataan dari adik mangsa,dia sangat berharap bahawa abangnya itu dapat bangkit dan memberitahu orang ramai bahawa dia tidak bersalah dan semua yang di katakan oleh orang ramai itu adalah fitnah semata-mata. Namun bagi Fizah, dia terpaksa akur dengan kehendak Allah yang mahu menjemput abangnya lebih awal.

Menurut saksi kejadian, mangsa hanya tidak tahan mahu membuang air besar dan tersalah masuk ke tandas wanita. Hanya kerana jeritan seorang wanita di dalam tandas awam tersebut, tiba-tiba datang seorang “hero” yang berlagak gangster datang menyerang dan memukul mangsa.

No comments

Powered by Blogger.