Annuar Musa - Janji harus ditepati.

Tun Mahathir tidak mahu turun berkempen untuk BN di Pilihanraya kecil batang pinang kerana calunnya Tan Sri Isa Samad. Marah betul Tun Mahathir kepada UMNO kerana telah memilih orang yang tidak disakuinya menjadi calun. Ini menunjukkan sikap seorang ahli UMNO yang tidak jujur kepada parti, sikap angkuh dan sombong sehingga sanggup memperlihatkan tebaitnya yang tidak patuh keputusan parti dicontohi oleh ahli UMNO lain.

Begitu jugalah sekiranya Khairy Jamaluddin (KJ) dipilih menjadi calun atau pun Ali Rastam oleh kerana mereka itu menjadi mangsa kambing hitam dalam pemilihan UMNO yang dikaitkan dengan politik wang maka Tun Mahathir tidak akan turun berkempen. Begitu tegasnya Tun Mahathir dalam mempromosi temasya politik wang dalam UMNO.

Walau pun umum tahu setiap kali ada pertandingan dalam pemilihan pucuk pimpinan UMNO sama ada diperingkat Bahagian ataupun Majlis Tertinggi gejala politk wang tidak dapat dipisahkan, boleh dikatakan 100% calun menghulurkan wang kepada perwakilan, ada yang bebas dari dilapurkan dan ada yang dilapur tidak diambil tindakan oleh Jawatankuasa Displin Parti dan ada pula kerana mahu menyekat kemaraannya dijadikan 'mangsa terpilih' untuk membuktikan bahawa memang ujud politik wang dalam UMNO.

Dalam pemilihan UMNO itu sepertilah pemandu membawa laju kenderaan dilebuhraya, yang tidak bernasib baik akan kena perangkap laju oleh traffik dan yang bernasib baik walaupun kelajuannya mengalahkan jet tidak disaman oleh polis trafik dan adakalanya dilepas setelah berunding. Begitu jugalah apa yang berlaku dalam pemilihan UMNO. Jadinya TS Isa Samad bukan salah kerana beliau seorang melakukannya tapi beliau dipilih untuk dihukum kerana hendak memberi contah kepada ahli-ahli yang lain dan begitu jugalah kepada Ali Rastam kerana nasibnya kurang baik dan tidak mendapat simpati dari Jawatankuasa Displin Parti maka dia dikalah sebelum bertanding.

Dan yang ku dengar dalam Persidangan Agong UMNO yang akan berlangsung pada 13hb. hingga 16hb. Oktober 2009 nanti Perlembagaan UMNO akan diubah bagi mengelak berlakunya pencemaran politik wang dalam UMNO dan sistem kouta akan dihapuskan. Paling mengembirakan aku apabila sistem kouta dihapuskan maka layaklah untuk aku bertanding menawarkan diri dalam pemilihan UMNO Bahagian yang akan datang sekiranya panjang umur dan murah rezeki. Dengan pindaan itu juga tidak ada siapa yang boleh bermain tektik kotor untuk menghalang aku dari bertanding nanti dan aku harap Tan Sri Annuar Musa sebagai Ketua UMNO Bahagian Ketereh akan lebih telus dan adil dalam menentukan barisan kepimpinan UMNO Bahagian Ketereh nanti.

Aku juga masih menunggu terbinanya sebuah "Bangunan UMNO Ketereh" dalam masa terdekat ini kerana itulah wasiat para pemimpin UMNO yang telah memberi derma dan telahpun mati.

http://newkk.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.