BN Ghairah Mahu Menang Sanggup Letak Calon Politik Wang

Barisan Nasional (BN) ternyata ghairah menginginkan kemenangan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang sehingga sanggup mengetepikan nasihat dan pandangan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, nasihat Tun Mahathir yang tidak mahu BN mencalonkan pemimpin yang mempunyai kesalahan politik wang bukan nasihat sembarangan sebaliknya untuk masa depan parti itu sendiri.

“Sebab itulah mereka tetap calonkan Isa tanpa mengambil kira rekodnya yang pernah terbabit dalam politik wang dan saya merasakan pencalonan ini jelas menggambarkan pandangan Tun Mahathir tidak lagi diguna pakai.

“Saya berpendapat BN telah membuat kesilapan besar dengan mencalonkan Isa,” katanya, semalam.

Menurutnya, Pakatan Rakyat yakin melakukan kejutan dan perubahan yang besar di Bagan Pinang.

“Walaupun Tun tidak mahu berkempen di Bagan Pinang, itu bukanlah persoalan buat kami kerana kami tetap menjalankan kerja buat seperti biasa,:” katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan PKR, Latheefa Koya berkata, ketidakhadiran Tun Dr Mahathir ke Bagan Pinang tidak memberi impak pada PR.

Katanya, sama ada hadir berkempen atau tidak, PR tetap berkempen dalam memastikan calon Pas, Zulkefly Mohd Omar meraih kemenangan.

"Rakyat perlu bijak memilih calon pilihan mereka dengan tepat agar tidak timbul masalah di kemudian hari. Calon bersih daripada pelbagai aspek, sudah tentu menjadi pilihan rakyat. Sebaliknya, calon yang pernah terbabit dengan rasuah dan telah dijatuhkan hukuman oleh parti itu sendiri, sudah tentulah akan ditolak mentah-mentah oleh pengundi di kawasan itu,” katanya. -SH

No comments

Powered by Blogger.