Celaka Polis! Celaka Umno! Petugas PAS Telah Dipukul! Polis Tengok Saja!

Subuh semalam Ust Dr Md Ali Jamil, Timbalan Pesuruhjaya PAS Wilayah menghubungi saya dan beberapa sahabat lain diseluruh negara dengan esakan tangisan rayuan menceritakan suasana pilihanraya kecil di Bagan Pinang yang kini seakan sudah menjadi tragedi di Lubuk Merbau suatu ketika dahulu.

UmnoBN kini bergitu terdesak untuk menang kerana mengikut laporan polis cawangan khas peluang PAS dan BN untuk menang kini sudah 50-50.

Apa yang dibimbangkan kini benar-benar terjadi, peristiwa petugas-petugas PAS diserang, ditampar,dikejar,dihalau, ditumbuk dan ditetak dengan parang berhampiran balai polis Telok Kemang menyaksikan pihak polis seolah buta sebelah mata dalam menjaga keselamatan rakyat Malaysia dan sepertinya bersekongkol untuk memenangkan calon BN di Bagan Pinang.

Ust Md Ali juga merayu dan meminta sahabat-sahabat untuk segera turun membantu jentera calon PAS demi keselamatan semua dalam pilihanraya kecil N31 Bagan Pinang.

Pagi itu juga tersebar sms :-

Sebarkan, 5 orang pemuda gombak dipukul dan masuk hospital,markas pas dikepung, kita kurang petugas, umno tunjuk samseng, bantuan petugas diperlukan. Sila hadir segera. Bendera pas dibakar ditiang, Bgn Pinang kecoh seketika kerana kita x ramai? Kereta pemuda kelantan dihalau keluar dari pd dan kita simpan dirumah selangor. Kamarul s/u pandan

Penghuni rmh johor juga kena malam tadi. Doakan keselamatan kami disini. PRK paling panas.

Sejarah ganas pilihanraya kini berulang kembali, peristiwa pembunuhan Ketua Pemuda PAS yang juga ahli Parlimen, Abdul Samad Gul, pembunuhan Pesuruhjaya PAS Perlis, YB Haji Tahrim Ali dan serangan 200 pemuda Umno di Felda Lubuk Merbau hingga mengorbankan Saudara Osman Talib hingga kini belum ada jawapan dari pihak Polis.

Sehingga malam tadi juga samseng-samseng masih bermaharaja lela di Bagan Pinang dengan provokasi melampau dalam keadaan mabuk arak dan bersenjatakan parang dan pisau menakut-nakutkan orang ramai yang lalu lalang dan berani datang kemarkas PAS.

Inilah budaya bacul orang terdesak untuk menang yang diajar oleh pemimpin-pemimpin Umno kepada pengikut-pengikut mereka sehinggakan mereka tidak sedar kejahilan mereka sendiri yang tidak kenal dosa pahala.

Apakah kita semua sanggup untuk berjihad memenangkan Islam dan PAS dan melawan syaitan taghut bernama UmnoBN.... -pasjohorbahru

1 comment

Unknown said...

Salam sdr.

Semua perbuatan itu akan menguntungkan PAS. Polis, tak payah nak harapkan. Kan malam tadi ketua polis dah katakan PAS berbohong kononnya pemuda PAS ditetak?

Tak payah nak harapkan pembunuh untuk menangkap pembunuh!

Powered by Blogger.