Selamat tinggal Mohsin, tindakan kamu sangat mengguris hati para kulaan..

Ahli parliman Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri hari ini mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi wakil rakyat Bebas. Maka saya mengucapkan selamat tinggal kepada nya.Tambahan pula saya yakin tindakan beliau sangat mengguris hati para pengundi di bagan Serai yang rata-ratanya orang banjar atau lebih populer dengan panggilan "kulaan".

Mohsin , 65,dalam usia selanjut itu tentunya masa depannya dalam politik sudah sampai ke penghujung jatuhnya.Dia merupakan ahli parlimen ketiga dari PKR yang bertindak keluar parti dan menjadi wakil rakyat bebas.

Sebelum ini yang telah menjadi Bebas ialah Datuk Zahrain Mohd Hashim (Bayan Baru) dan Tan Tee Beng (Nibong Tebal).

Mohsin mengumumkan keputusannya keluar parti itu dalam sidang akhbar yang sekali lagi turut dihadiri oleh bekas setiausaha agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim di Ampang hari ini.

Salehuddin juga turut hadir di sidang akhbar Zahrain dan Tan ketika mereka mengumumkan keluar dari PKR.

Berikutan ini, jumlah ahli parlimen PKR kini tinggal 27 orang.

Turut keluar PKR ialah bekas timbalan ketua menteri Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin.

Kelmarin, Salehuddin meramalkan, lebih 10 lagi wakil rakyat PKR akan keluar parti itu.

Bercakap dalam sidang akhbar tersebut, Mohsin berkata beliau tidak bersetuju dengan pendirian parti itu berhubung isu Allah.

Menurutnya, beliau telah membangkitkan perkara itu melalui saluran parti tetapi mendakwa ia tidak dihiraukan.

Salehudin pula berkata, PKR tidak seharusnya membuat sebarang pendirian ketika ahli-ahlinya masih bercelaru mengenai isu tersebut.

Beliau mendakwa, keputusan dibuat oleh satu dua orang tanpa dibahaskan.

Keadaan itu, tambahnya, telah menimbulkan kegelisahan di kalangan pemimpin di peringkat akar umbi.

Begitulah Mohsin dengan alasannya yang saya kira sangat jauh dari untuk melindungi hasratnya yang tersembunyi. Nasihat saya lebih baik masuk BN terus dan tidak usahlah berselindung disebalik kata-kata yang dibuat-buat untuk menghalalkan tindakannya yang "haram" itu.


cina islam


Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.