Macha MIC Sudah Benci Sama Katak

“Sekarang kita dengar ada satu pertubuhan baru namanya Perkasa Setia, diterajui oleh Datuk Ibrahim Ali... dia seorang yang lompat dari Barisan Nasional macam katak... siapakah dia Ibrahim Ali (gambar) untuk nak ugut mereka yang memberi pandangan (tentang orang Bumiputera dan Melayu),” kata perwakilan dari Batu Gajah S. Pulligessu ketika membahaskan ucapan dasar presiden pagi ini.

Katanya, Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas ini tidak ada kuasa untuk meminta kerajaan menarik balik kewarganegaraan seseorang yang memberi kenyataan mengenai kaum Melayu dan Bumiputera.
Perwakilan itu menambah, Perkasa diperluaskan di peringkat negeri dan bahagian tetapi tindakan mereka sejak kebelakangan ini seolah-olah mahu mengganggu-gugat keharmoniam kaum negara ini.

“Mereka seolah-olah mahu mengancam orang lain,” katanya lagi.

Malah perwakilan itu menuduh ada pihak dalam kerajaan yang ‘bekerjasama’ dengan Perkasa meneruskan perjuangan mereka yang mencetuskan rasa tidak senang di kalangan rakyat.

“Kita tahu bahawa ada beberapa individu penting dalam kerajaan yang memberi sokongan kepada pertubuhan itu,” katanya.

Perkasa yang berusia dua tahun ditubuhkan untuk menyediakan landasan bagi kaum peribumi untuk menegakkan hak-hak mereka tanpa mengira fahaman politik selepas keputusan pilihan raya umum ke-13.

No comments

Powered by Blogger.