Risiko Minum Air RO Atau Air Suling

Risiko Minum Air RO atau Air Suling dalam Jangka Masa Panjang.Air RO dan air suling mungkin bersih daripada kotoran dan bendasing yang lain, namun menurut doktor, air tersebut dapat menjejaskan kesihatan individu yang bergantung sepenuhnya pada air tersebut dalam jangka waktu yang panjang.

Mengapa? Menurut doktor, air RO dan air suling tidak mengandungi mineral seperti kalsium dan mangnesium yang amat yang diperlukan oleh badan. Pergantungan sepenuhnya pada air tersebut sudah tentu menjejaskan kesihatan peminumnya.

Proses pembersihan air RO dan air suling bukan sahaja menghapuskan elemen negatif dalam air, namun proses tersebut turut menghapuskan mineral yang terkandung dalam air. Tuntasnya, air tanpa khasiat samalah seperti air "mati".

[AO] MINUM suling dan reverse osmosis (RO) air untuk masa yang lama boleh merosakkan kesihatan anda, sehingga memberi amaran Dr Andy Sun, seorang doktor senior dari National Taiwan University Hospital.

Di Brunei baru-baru ini untuk melakukan dua seminar kesihatan mengenai pencegahan kanser dan imunologi, Dr Ming mengambil cuti jadual sibuk untuk memberikan wawancara eksklusif dengan The Times Brunei, dengan topik bergulir sekitar high air. "Banyak orang mempunyai salah faham yang 'murni' air sangat sihat, tapi selain bersih, air tidak tepat yang sihat bagi tubuh manusia," kata Dr Ming
Menurut Dr Sun, suling dan air RO adalah air pilihan buruk kerana mereka kekurangan mineral yang diperlukan badan manusia.

Mineral dalam air, terutama kalsium dan ion magnesium, sangat penting bagi tubuh manusia dan dikenali untuk melindungi sistem badan daripada unsur-unsur berbahaya.
Dr Ming berkomentar bahawa kajian sudah dilakukan lama oleh para saintis eks Kesatuan Soviet pada pelbagai jenis air, iaitu air dengan pelbagai peringkat "kekerasan".

Untuk menjelaskan cukup, air dengan 100 miligram kalsium dan 100 miligram magnesium per liter akan memiliki kekerasan "" 200.

Ujian dilakukan pada air dengan Kesadahan sifar (suling atau air RO), 50, 100, 250, 500, 1,000, dan hasilnya menunjukkan bahawa air sulingan atau RO adalah yang terburuk, diikuti dengan air sebuah "kekerasan" dari 1,000, 500 , kemudian 250.
Dikatakan bahawa air dengan "kekerasan" daripada 150-200 yang terbaik bagi tubuh manusia.

"Selepas tempoh panjang suling dan air minum RO, itu tidak hanya mempengaruhi pertumbuhan dan perkembangan satu, anda juga boleh diatasi dengan mudah kelelahan," kata Dr Ming

"Proses pembuatan air 'murni' tidak jelas air unsur berbahaya, tetapi masalah itu juga membersihkan diri dari unsur-unsur kepada yang diperlukan tubuh kita."

Ditanyakan pada apa penyelesaian jika ada orang yang telah ia biasanya hanya boleh minum air sulingan atau RO, Dr Ming menjawab bahawa orang-orang ini harus kontra masalah dengan mengambil multi-vitamin pil.

"The pil vitamin should solve problem their, but sebaiknya, they still should try to drink water better. - Chua Guan Cheong

No comments

Powered by Blogger.