Guru Akan Terus Dijadikan 'Lembu' Oleh UMNO Dalam PRU 13

'Tanggapan negatif guru terhadap kerajaan akan ditangani

PASIR MAS 15 Sept — Usaha akan dilakukan bagi membetulkan tanggapan negatif guru terhadap kerajaan yang menyebabkan ia tidak mendapat sokongan total pada pilihan raya umum lepas, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Beliau berkata, jika tanggapan negatif itu tidak dapat diubah ia menyukarkan usaha kerajaan untuk mendekati mereka pada pilihan raya umum akan datang.

"Ada kebenaran terhadap persepsi negatif terhadap kerajaan ini kerana sudah tentu kita sudah menang banyak kerusi pada pilihan raya umum lalu.

"Paling penting bagaimana usaha kita untuk berdamping dan menjelaskan isu-isu bagi membetulkan kembali persepsi itu dan seterusnya menyokong kerajaan,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Mesra Aidilfitri Persatuan Bekas Pegawai-Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Malaysia Cawangan Kelantan dan Pasir Mas di sini, hari ini.

Mustapa yang juga Ketua Badan Perhubungan UMNO Kelantan berkata kerajaan perlu memastikan guru dan pesara guru diberi perhatian agar mereka tidak menganggap seolah-olah kerajaan meminggirkan mereka dalam sesetengah perkara. — Bernama

No comments

Powered by Blogger.