Ahmad Maslan Suruh Rakyat Tonton Video Lucah?

Umno nafi sebar video aksi songsang didakwa Anwar

MELAKA - Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan menafikan penglibatan Umno dalam video aksi songsang memaparkan individu yang didakwa mirip seorang tokoh politik dengan pasangan lelakinya di sebuah hotel.

Beliau berkata pembangkang sememangnya akan menyalahkan Umno berhubung video itu yang dimuat naik sebuah blog, rajagoyang360.blogspot.com. dan kemudiannya turut dipaparkan di beberapa blog lain.

"Sebagaimana fikiran pembangkang segalanya kerja Umno termasuk insiden (pencerobohan pengganas Sulu di) Lahad Datu tetapi Umno tidak sehebat itu untuk mengatur segalanya.

"Tak kan orang dalam bilik pun kita yang mengatur, kita tak ada masa nak pasang kamera dalam bilik orang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Taklimat Penceramah Penerangan Negeri Melaka di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam akhbar The Star hari ini yang menafikan individu dalam video itu adalah dirinya sambil mendakwa ia perbuatan Umno.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, rakyat boleh menilai sendiri siapa tokoh politik yang didakwa dalam video itu.

"Tengok sendiri dan buat keputusan, jangan bantai (kutuk) sebelum tengok, tapi tengok dulu...kita serah kepada mereka untuk menilai sendiri," katanya.

Sementara itu, Ahmad menyeru semua anggota Umno dan Barisan Nasional (BN) agar menanam keyakinan bahawa parti itu mampu mencapai kemenangan serta memperoleh majoriti dua pertiga pada pilihan raya umum ke-13.

Beliau berkata, keyakinan itu harus disandarkan pada kejayaan program dan dasar yang dilaksanakan kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada masa ini.

Malah, katanya, pembangkang tidak mempunyai sebarang kekuatan kerana gagal melaksanakan janji selain mempunyai pemimpin yang didakwanya terlibat dalam pelbagai skandal.

Dalam pada itu, Timbalan Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Aidid Ghazali mendakwa penyebaran 'foto' terbaru ini tidak menjadi kesan kepada Anwar terutama menjelang pilihan raya umum kali ini.

"Pada saya gambar yang didedahkan itu benar atau tidak, tidak memberi kesan kepadanya terutama dekat dengan PRU13. Ini hanyalah tambahan kepada karektornya yang telah tercemar," kata beliau kepada Sinar Harian Online hari ini.

Bagaimanapun katanya, gambar yang telah disebarkan itu akan turut meninggalkan persepsi di kalangan rakyat.

"Jika gambar itu betul, orang akan kata sudah tahu apa yang dikatakan, jika tidak betul, orang cakap cukuplah dengan apa yang beliau lakukan," katanya lagi.

No comments

Powered by Blogger.