Food Flotilla For Rohingya Maynmar



Food Flotilla For Rohingya Maynmar:

PAS bukan sahaja sekapal dengan UMNO, PAS juga sekapal dengan pegawai kerajaan dari Agensi Penguatkuasa Miritim, Majlis Keselamatan Negara, yang berparti dan tidak berparti, ahli dan penyokong pelbagai parti politik, termasuk penyokong PKR dan PAN. PAS jugak sekapal dengan pertubuhan Melayu dan pertubuhan pelajar. PAS jugak sekapal dengan berpuluh-puluh wakil media tradisi dan media atas talian.

PAS juga sekapal dengan orang Cina, India, Iban, orang Arab, orang Rohingya, melayu Mamak, melayu Pattani, dan orang Champa yang berbilang negara, warna kulit, agama, bangsa dan bahasa...
Bukan setakat itu saja, dalam MV Nautical Aliya ada orang Islam, ada penganut kristian (anak paderi) dan ada penganut hindu. Ada berpuluh-puluh NGO dan pertubuhan, politik dan bukan politik dan berbilang matlamat perjuangan...

Bukan itu sahaja, PAS jugak sekapal dengan orang China, orang Amerika Syarikat, orang Sweden, orang Thailand, Kemboja, Perancis, Bangladesh, Arab Saudi dan Indonesia.

FFFM ini bermatlamat membuka mata dunia kepada genocide (penghapusan etnik), pembunuhan, kekejaman, pengusiran dan penderitaan Muslim Rohingya oleh regim Myanmar. Semua yang sekapal dalam Nautical Aliya berkongsi matlamat ini.

Saya beri maklumat tambahan ini kepada pemilik pemikiran yang sempit yang cuba menyempitkan pemikiran orang ramai pula.

Sanusi

No comments

Powered by Blogger.