Antara banduan dan korban politik — Kamarulzaman Kamdias

OKT 2 — Datuk Seri Anwar Ibrahim bekas banduan. Menang Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh dengan bergaya. Pengundi Anwar tidak hirau langsung pasal perlakuan dan pertuduhan yang dulu mahu pun yang terbaru.

Pengundi tidak rasa was-was langsung dengan Anwar walau pun mangsa Anwar lebih berani mempertahankan kebenarannyai dengan sumpah laknat dalam masjid.

Anwar dan penyokongnya sama-sama menolak pendekatan mempertahankan diri dengan cara melakukan sumpah laknat.

Sekarang Anwar bukan saja menolak sumpah laknat malah cuba menolak kes liwat ini keluar dari mahkamah dan cuba mengelak dari dibicarakan.

Medium apa lagi yang dimahukan oleh Anwar untuk membersihkan dirinya dari tuduhan. Beliau sendiri yang menutup semua ruang dan medium untuk beliau membersihkan namanya. Bukan orang lain.

Sekarang Anwar nak cakap apa tentang isu Tan Sri Isa Samad sebagai calon Umno Bagan Pinang?

Penyokong Anwar pun nak kata apa tentang calon Umno?

Kalau pembangkang dan penyokong Anwar nak asingkan kes Anwar dan kes Isa, nampak sangatlah pembangkang dan penyokong membutakan hati dengan sengaja.

Patutnya penyokong Umnolah yang patut berhujah supaya mengasingkan kes Anwar dan kes Isa sebab kes Anwar melibatkan mahkamah awam dan melibatkan unsur jenayah berat. Kes Isa hanyalah melibatkan kesalahan dalam parti.

Patut ke kes kesalahan RM300 dibandingkan dengan kesalahan jenayah liwat?

Rasional atau tidak pemikiran pembangkang dan penyokong Anwar apabila mereka menafikan segala kesalahan Anwar dan dalam masa yang sama mengiakan pulak segala kesalahan Isa?

Rasionalkah pemikiran pembangkang dan penyokong Anwar apabila mereka dengan sengaja menjadikan Anwar bekas banduan sebagai calon Parlimen Permatang Pauh sehingga sanggup dengan sengaja memencenkan Wan Azizah?

Rasionalkah pengundi Permatang Pauh apabila mereka bertindak memilih juga Anwar sebagai Ahli Parlimen mereka?

Sekarang tiba giliran rakyat Bagan Pinang pulak untuk menyatakan pendirian mereka.

Kita tunggulah apa pula belitan lidah bercabang para pembangkang untuk mempengaruhi pemikiran pengundi Bagan Pinang.

Nak kata pemimpin Umno tak mahu berubah? Merekalah yang tak mahu langsung berubah dan mengubah budaya pemikiran taksub walaupun kebenaran sudah nyata di depan mata…

Islam ke cara tu…? — pemudaoumno.org

1 comment

Unknown said...

Kah..kah..kah.. itu anwar masuk penjara sebab che det yang kenakan. Tapi itu doraemon Isa Samad bersalah sebab diri dia sendiri yang berasuah.. kah..kah..

Powered by Blogger.