Kenyataan PALSU Mahathir ? albanjary jawab !

Oleh : AB albanjary
Print out - cetak - sebarkan !
Tengahari tadi, saya menerima satu sms dari seseorang yang tidak dikenali berhubung kenyataan Mahathir di akhbar Utusan, milik Umno. Menurut beliau, hujah ini akan digunakan untuk propaganda BN di Bagan Pinang. Kemungkinan ia sedang dicetak sekarang untuk diedarkan, bersama-sama gambar babi sekali. Kenyataan ini benar-benar meng'iya'kan persepsi awam tentang taktik Mahathir yg menimbulkan kontroversi awal tentang Isa 2 minggu lalu. Sedangkan niat sebenar ialah mahu menaikkan semula nama Isa di mercu. Sekaligus menafikan Mat Hasan dan KJ. Kita tinggalkan itu dulu.

Kita lihat kepada perkara pokok yg lebih besar di sini. Apapun tindakan kotor mereka yg akan mereka (propagandis Umno) lakukan demi memberi kemenangan untuk Isa di N31, jangan fikir blogger Pakatan Rakyat akan tidur dan berdiam diri. Sebelum propaganda itu yg disediakan oleh propagandis Umno/BN bermaharajalela bertaburan dan disebar luas di serata Bagan Pinang, biar kami pancung habis-habisan. Dan dibawah kenyataan ini, ada hujahnya..;

Chedet kata berdasarkan laporan akhbar,
[..] "Dulu Pas kata kerjasama dengan bukan Islam akan jadi kafir, sekarang bukan sahaja mereka bekerjasama dengan bukan Islam, tapi dia kata ternak babi pun tak apa, tapi orang Islam tak boleh makan babi.

"Dia (Pas) ambil tafsiran dalam al-Quran kata (orang Islam) tak boleh makan babi, dia tak kata tak boleh ternak (babi). Kalau dah ambil tafsiran macam tu, maknanya kita boleh ternak, kita boleh jual babi, kita boleh masak babi, tapi jangan makan, fasal nak setuju juga dengan orang ini, kita sanggup tukar pendirian kita sama sekali," katanya kepada pemberita di sini hari ini.[..]-Utusan Malaysia Online

Artikel berkaitan yg diterbitkan kelmarin (5 Okt) yang menyiarkan kata-kata busuk Mahathir. Rujuk di sini
Chedet kata :
"Dulu PAS kata kalau bekerjasama dengan orang bukan Islam kita akan jadi kafir. Sekarang ini bukan saja mereka (PAS) bekerjasama dengan bukan Islam..."

AB albanjary jawab :
Memanglah sampai bila-bila pun bekerjasama dengan orang bukan islam boleh jadi kufur kalau kita gadai dasar Islam dan ikut dasar kafir !

PAS bekerjasama dengan kafir tak sama dengan kafir yang kawan dengan UMNO. Kafir ada beberapa jenis, yang paling top dua jenis, kafir harbi dan kafir zimmi. Kafir harbi itu saya nak bagitau kepada 'Chedet tukul tumpul', dia ni bukan saja tolak Islam, bahkan dia musuh dengan islam. Tak jelas lagi, boleh tanya Ustaz Umno, si Firdaus tu atau si Mashitah !

Satu jenis lagi ialah kafir zimmi. Kafir zimmi ni pulak pada dasarnya dia bukan suka sangat dengan Islam ni, tapi dia tak sampai tahap mahu bermusuh dengan Islam. UMNO jenis kawan dengan kafir harbi, apa buktinya ? Buktinya bila PAS tegaskan bahawa hudud akan dilaksanakan bila PAS memerintah, MCA dan MIC buat demo dan hantar memo bantah hudud. Ini menunjukkan MCA dan MIC benci dan musuh dengan Islam. Yang DAP dan kafir dalam PKR pulak, zaman dulu dia sama saja kafirnya macam MIC,MCA,GERAKAN dan yang sewaktu dengannya, tapi la ni depa dah tau dah yang hudud untuk orang Islam saja, bukan Islam boleh pilih nak pakai syari'ah atau sivil.

Kamu kena tanya la pimpinan UMNO pasal apa 50 tahun lebih dah UMNO dok kawan dengan MCA,MIC,GERAKAN dan lain-lain tapi depa masih tak faham tentang Islam berbanding dengan PAS berkawan dengan DAP ? Betul..! dulu mereka ini tak faham, la ni dah mula faham. MCA, MIC dan GERAKAN selagi dok kawan dengan UMNO selagi tu la dia jadi harbi. Kalau mai berkawan dengan PAS Insya-Allah dia akan jadi Zimmi. Faham !!

Macam la zaman Rasulullah, bila nak bentuk Negara Islam di Madinah, pasal apa Rasulullah bekerjasama dengan qabilah-qabilah Yahudi, sedangkan ketika Rasulullah di Makkah, baginda tidak langsung mahu bekerjasama memerintah Makkah bersama-sama Tan Sri Abu Lahab dan Datok Seri Abu Jahal, biarpun di offer penuh lumayan oleh Tan Sri-Tan Sri yg ada ketika itu ! Kalau faham contoh itu, maka fahamlah mengapa saya jawab begitu. Tetapi jika tak boleh faham jugak, memang tahap bodoh tonggong cipan tenuk tak boleh diajar !!

Chedet kata :
"Sekarang ini bukan saja PAS bekerjasama dengan bukan Islam, tapi dia (PAS) kata nak ternak babi pun takpa.."

AB albanjary jawab :
Siapa kata nak ternak babi tak boleh ? Memang boleh ! Tetapi.., mestilah yg nak ternak babi itu dari kalangan non-muslim. Muslim tak boleh laa. Beza tu ! Ini mesti nak sebut kes ternak babi 100 juta di Selangor. Kalau itu kesnya, orang yang pertama Chedet kena tanya ialah Khir Toyo dan YB Tanjong Sepat. Kena tanya lah YB Tanjong Sepat, "seronok tak pergi rombongan sambil belajar cara ternak babi di German sambil tunjuk tanda "best" dalam kandang babi...???" Mangkaq punya YB Umno.

Yang disebut oleh PAS itu ialah, kalau orang Non-Muslim nak ternak babi, terpulanglah pada dia, sekadar untuk komuniti dia makan. Kalau dah rakyat dari kalangan non-muslim beratus ribu, maka banyaklah babi yang dia nak bela. Yang pelik, 50 tahun lebih UMNO memerintah di Selangor dan Perak, kenapa kandang babi berteraburan tak ikut peraturan akta babi...???

Chedet kata :
"Betul-lah dalam Al-Quran kata orang islam tak boleh makan babi dan dia tak kata tak boleh ternak, tapi kalau kita ambil tafsiran yang macam tu maknanya kita boleh ternak babi dan kita boleh masak tapi jangan makan..."

AB albanjari jawab :
Memang betullah dalam Al-Quran sebut tak boleh makan babi. Bukan takat tak boleh, tapi HARAM makan babi. Dan memang Al-Quran tak sebut tak boleh ternak. Itu jelas !

Tapi kamu (Chedet tukul tumpul) pergi la mengaji Tafsir sikit. Dalam kaedah Islam, suatu yang haram itu, usaha ke arahnya pun haram lah jugak. Tetapi tafsiran macam yang hang dok kata kelmarin tu, tak tau la sapa yang buat. Kena tanya pada ulamak UMNO lah ! Macam tu lah juga, bila Allah sebut haram makan "daging" babi, tidak bermaksud yang haram makan dagingnya sahaja, tapi tulangnya pulak boleh dimakan buat sop gear box !

Isu ternak tak ternak babi ni, elok Chedet tukul tumpul pergi tanya sama Tan Sri Isa Samad. Dia tau la jawapan nya pasal 22 tahun dia jadi MB Negeri Sembilan, Bukit Pelanduk jadi PUSAT TERNAKAN BABI TERBESAR ketika itu. Malah Isa Samad juga tahu macam mana "jual-beli" tanah kat sana ! Okay ! Wass up ! Wass up !! Dah kebetulan pulak, dia jadi calon kat Bagan Pinang..senang nak jumpa Isa tu kat sana..boleh tanya pada Isa Samad. Ber'kati-kati' si Isa tu boleh bagi jawapan !

Chedet kata lagi :
" Adakah kita nak bersetuju juga dengan orang yang berpendirian macam ini.."

AB albanjary jawab :
Memang kita tidak akan bersetuju dengan orang yang berpendirian macam ini, Wass up !! Wass up !! Isa Samad mesti tahu, siapa yang berpendirian macam itu ! Saya tak mahu cakap di sini !

No comments

Powered by Blogger.