Najib Kata Tolong La Bagi Peluang Kat Perasuah Menang!

Isa Samad perlu diberi peluang - Najib

PARIS 5 Okt. - Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad merupakan calon popular yang mampu menggalas tanggungjawab Barisan Nasional (BN) untuk memenangi hati pengundi pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang 11 Oktober ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, apa yang penting dalam mana-mana pilihan raya kecil adalah untuk memilih calon yang mampu memberi perkhidmatan berkesan untuk rakyat selain personaliti yang diterima ramai.

Justeru, kata beliau, Mohd. Isa wajar diberi peluang untuk membuktikan kewibawaannya setelah diambil tindakan oleh UMNO beberapa tahun lalu atas kesalahan melanggar tataetika parti.

''Dilihat dari bacaan kita, Isa paling popular di Bagan Pinang, kalau dilihat dari segi kesalahan, beliau telah diambil tindakan sehingga hilang jawatan menteri dan Naib Presiden (UMNO).

''Dari segi kesalahan, hukuman (yang dijalaninya) sudah berat, oleh itu Isa perlu diberi peluang. Dia tidak pernah menentang parti walaupun (ketika itu setelah diambil tindakan) tidak lagi berada dalam parti. Insya-Allah, Isa ada peluang yang baik (untuk menang)," katanya di sini, malam tadi.

Beliau berkata demikian pada sesi dialog dengan para pelajar Malaysia di Pavilion Dauphine Place du Marechal de Lattre Tassigny di sini yang antaranya menanyakan ura-ura kononnya pencalonan Isa di Bagan Pinang tidak direstui oleh pucuk pimpinan parti.

Terdahulu, Najib yang dalam rangka lawatan rasmi empat hari ke Perancis mengadakan pertemuan dengan 450 pelajar Malaysia yang mengikuti pengajian di pelbagai institusi pendidikan tinggi di seluruh negara ini.

Dalam hubungan ini, Najib percaya pakatan pembangkang akan melakukan apa sahaja untuk memburuk-burukkan calon BN.

''Jika dlihat dari semua sudut (positif) yang disebutkan tadi, Isa wajar menjadi calon BN," katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, pembangkang akan terus menggunakan pelbagai taktik kotor dalam menghadapi kempen pilihan raya kecil Bagan Pinang.

Antaranya, kata Pengarah Jentera Pilihan Raya BN itu, pembangkang akan menggunakan apa sahaja cara termasuk mengeluarkan surat-surat palsu mempertikaikan pencalonan Mohd. Isa.

Pada masa sama, Setiausaha Agung UMNO dan BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor turut menafikan beliau telah menulis surat kepada Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan mengarahkan supaya memilih Mohd. Isa sebagai calon BN.

Katanya, surat yang menggunakan kepala surat rasmi Setiausaha Agung UMNO yang kononnya ditandatangani beliau itu, dipalsukan oleh pembangkang dalam usaha memburuk-burukkan hubungan pelbagai peringkat dalam parti. - UTUSAN

kahkahkahkah...rasuah halal dalam umno beb. habis semua mufti senyap!

No comments

Powered by Blogger.