Taring Nik Aziz.

Oleh : AdukaTaruna

Dengan hanya satu teknik, beberapa potong ayat, ianya membuatkan segala masalah timbul dipermukaan untuk dilihat. Dilihat dahulu dan terpulanglah kepada semua sama ada mahu bersihkan atau still sapu bawah karpet.

1. Masalah Hasan Ali.

Taring Nik Aziz membuatkan Hadi mengeluarkan kenyataan masalah perlu diselesaikan mengikut mesyuarah. Lu nampak atau tidak bagaimana bangsatnya Hasan Ali yang bertindak di luar mesyuarah sedangkan dia adalah sebahagian dari kerajaan negeri yang diperuntukkan saluran istimewa untuknya berbuat demikian?

Dan 2 kali bangsat ialah Presiden yang bila kena batang hidung baru sebab bab mesyuarah. Betapa benci dan meluatnya pengundi non muslim terhadap Presiden yang mebisu dalam ada jua hal.

2. Masalah Hadi.

Presiden paling bongok yang gua rakam dalam sejarah PAS. Selama ini apa jua isu, dia macam sleeping budha. Mata kelip pun tidak. Lihat bagaimana Anwar respon dan selesaikan masalah Zaid-Azmin. Tak sampai 24 jam. Dia menjaga dan mempunyai daya kawalan terhadap party.

"Aduka pro Anwar-PKR!"

Pi mampuih la hang. Pedulik apa gua dengan Anwar. Lu tengok kes PJ PKR Perak, Hj Osman. Blogger mereka menyalak dan buat bising; tak sampai 48 jam, Anwar dah turun siasat dan jumpa blogger mereka sendiri.

Hanya sekali Nik Aziz tunjuk taring, dah bisa membuatkan sleeping budha tiba-tiba duduk berdebar2. Kensel habis program luar negara ala2 Rosmah Mansur.

Kemudian, lu tgk bagaimana Hadi membayangkan ketakutan terhadap media baru. Masalahnya bukan media, tapi masalahnya pemikiran bangang. Tak kena pada zaman.

"Dapatkan kepastian dari Presiden sendiri."

"Presiden ada di Rusila, baik lu g jumpa dia."

Bodoh nak mampos. Dalam perkembangan zaman yang maklumat benar dan salah di hujung jadi, Hadi dan ulama Melayu kekalkan corak zaman 80an. Idiot.

Fitnah tersebar dari komputer ke komputer. Patut sebagai pemimpin politik zaman kini, dia perlu counter fitnah dari komputer ke komputer gak. Kalau zaman guna gun, pemimpin perang perlu mahir gun juga. Apa kejadah suruh 1Malaysia datang Rusila, tunggu jadual ceramah umum setiap hujung minggu atau buat lawatan peribadi?

Bangang punya mazhab. Idiot punya kitab kuning.

"Jangan terpengaruh dengan media perdana dan media baru."

Abah kau. Apa kau ingat 1Malaysia yang layak mengundi ni semua tolol macam jemaah Rusila? Asal isu jer, kena tunggu minggu depan baca Harakah. Asal fitnah jer, kena datang Rusila cari Hadi. Asal kontroversi jer, kena beli kacang rebus tunggu minggu depan Mat Sabu datang ceramah kat Surau Hitam.

Deyy... bodoh. Gua bukan jemaah Rusila maa...

3. Masalah agen UMNO.

Kalau si babi Nasha, dan si Stopa Ali tu mohon maaf dan mengakui berjumpa dalam diam dengan UMNO kerana buy time, dah settle dah.

( Nasha gua selamba jer bagi babi, tapi Stopa gua ada pertimbangan sket. Stopa lepas dari kena sound dgn Nik Aziz dulu, dah senyap sket dah. Jadi Pengarah PRK dulu pun ok. Kerja belakang pasal UG gua tetap maki gak la. Tapi Nasha? Dah la takda guna, buat babi pulak tuh. Apa jasa dia pada PAS pun gua tak tau. Kalau nak base pada jasalah.)

"Ya. Saya mohon maaf. Tapi saya harap semua faham. Saya terpaksa nafikan untuk mengelakkan kekacauan yang lebih teruk. Saya berjumpa untuk beli masa."

Tapi sebab Allah nak tunjuk kepada golongan berfikir; diulangi, kepada golongan berfikir, maka, Nasha enggan mohon maaf, malah usung dalil dan nas. Usung skali Majlis Syura. Nasib baik Majlis Syura semua ulama2 tahap old skol, kalau Majlis Syura tu dihuni oleh Dr Asri, Saiful Islam, Zaharuin, Al-Bakistani, mau kene sula dah tuh.

Tambah sekor lagi ulama Al-AdukaTarunani, mau kena sebat 500 kali depan rumah uma dah tuh. Gua sebat kat bontot kiri jer sampai habis. Tapi sebelum tu gua check dulu la. Kot2 Nasha letak buku 555 kat bontot. Tak dapek do bhai.. gua makan garam dulu.

"Tiada egen UMNO dalam PAS. Mengarut!"

Lu bunuh Ustaz Ahmad Awang dulu la mangkuk. Ni tgk nih.

4. Masalah ulama bangang.

Sampai tahap yang bagi hujah bukan Nik Aziz yang tulis tu gua tak terkata apa lagi dah. Bagaimana para ulama bangang berhadapan dengan peristiwa pahit dan berat terhadap batang hidung sendiri. Kalau soalan wartawan tu boleh dibawa balik dan dijawab keesokan hari, sudah pasti ulama Haron Taib akan mengemukakan dalil dan hadis yang ada sipi2 dengannya.

Tapi sebab soalan tu on the spot, maka, dia jawab :

"Saya rasa bukan Nik Aziz yang tulis."

Tu... Pak Bakaq dah mengaku tuh. Dia yang seludup masuk opis Nik Aziz memalam, dan rembat paswot blog Nik Aziz. Pastu Pak Bakaq yang karang kenyataan tuh. Sampai skang Nik Aziz tak tahu apa tuh.

"Ayahanda dikelilingi penasihat yang jahat."

Kepala lutut lu.

5. Last punya problem. Roslan sms.

Mesti gile bangga Roslan masuk sebaris dengan Hadi ni bai dalam N3 gua kali nih. Ntah siapa ntah dia, mewakili PAS Selangor tolak EGM. Kalau mewakili kawasan A di Selangor kira tepat gak la dalam perlembagaan.

EGM dimohon oleh kawasan bhai. Kalau PAS Selangor taknak, apa nak heran? Yang penting PAS2 kawasan Selangor tu. Kalau ada yang mohon secara bertulis, tetap EGM gak. Bodoh macam Nasha la.

Kesimpulan.

Orang nak rujuk, rujuk pada rekord. Nik Aziz punya rekord berapa lama? Ni yang Ganu pun gagal, kita boleh pulak bagi kat team Ganu untuk amanah pusat yang lebih komplek dan majmuk. Apa punya bangang ahli PAS.

Memang tak wajar berlagak sebab Allah punya kerja. Sekali Allah tarik, lingkup Kelantan. Tapi kita bercakap soal kudrat manusia, asbab manusia. Inilah kemahiran politik TGNA. Mohon EGM sahaja, sudah cukup membuatkan masalah2 bawah karpet terapung.

So, lantak p la. Gua tetap fight for EGM. Dapat tak dapat belakang kira. Alang2 terapung dah ni, tangguk campak longkang jer tinggal lagi bhai..

No comments

Powered by Blogger.