BN BAGAI ORANG YANG SETELAI BERCERAI BARU HENDAK BERTANYA KHABAR ANAK-ANAK

BN adalah bagaikan seorang suami yang tidak bertanggunjawab yang hanya setelah bercerai baru hendak mengambil berat tentang kebajikan anak-anak.

Hanya setelah kehilangan kuasa BN hendak menunjuk-nunjuk kononnya mereka prihatin terhadap nasib rakyat negeri Selangor.

Walau bagaimanapun pentadbiran BN sebelum ini dipenuhi dengan penyelewengan, penindasan dan salahguna kuasa.

Mereka sering mendakwa terdapat masalah-masalah yang gagal diselesaikan atau ditangani oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Tetapi pada hakikatnya BN yang menjadi punca kepada masalah-masalah tersebut. Ataupun BN yang telah diberi peluang memerintah negeri Selangor begitu lama telah gagal menyelesaikan masalah-masalah itu.

Saya hairan apabila ada pemimpin BN yang menyalahkan kerajaan Pakatan kerana gagal menyelesai sesuatu masalah dalam masa 2 tahun walhal masalah itu telah wujud sejak bertahun-tahun di zaman mereka.

Perangai BN sama seperti suami tadi yang selepas bercerai sibuk bertanya kenapa anak-anaknya tidak lulus periksa atau selalu ponteng sekolah. Walau bagaimanapun, sebelum bercerai beliau tidak memperdulikan anak-anaknya atau mereka menjadi begitu akibat sikap cuai beliau.

ADUN BN Batang Kali telah mengkritik kerajaan Pakatan Rakyat kerana gagal membantu penduduk Bukit Beruntung dan Bukit Sentosa yang bumbung pangsapuri mereka telah rosak teruk. Walau bagaimanapun penduduk telah menanggung masalah ini sejak zaman BN lagi.

Apa yang BN telah lakukan ketika mereka memerintah? Kenapa setelah kehilangan kuasa mereka hendak menunjuk-nunjuk mereka prihatin?

Di dalam kes bumbung ini, untuk peringkat awal kerajaan negeri Pakatan Rakyat telah membaikpulih 2 blok dengan kos RM400,000. Tetapi sebelum sempat kerajaan negeri meneruskan perancangannya, Perdana Menteri yang merasakan dirinya tercabar di atas kejayaan kerajaan Pakatan Rakyat telah mengumumkan akan membaikpulih kesemua bumbung-bumbung yang rosak itu.

Iskandar A. Samad
Timbalan Pesuruhjaya II
PAS Negeri Selangor
11 April 2010

Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.