BN habis belanjakan wang rakyat

Assalamualakum dan salam sejahtera.

Saya adalah seorang rakyat biasa yang menjadi pemerhati gelagat politik di tanah air khususnya pada pilihan raya yang akan berlansung di Hulu Selangor.

Sebagai seorang penjawat awam yang menjaga aset kerajaan, saya serba sedikit tahu yang kerajaan tidak mempunyai dana yang banyak untuk mentadbir negara.

Ia bermula pada awal tahun ini apabila kerajaan mengumumkan peruntukan untuk setiap kementerian akan dipotong sebanyak 20-50 peratus.

Tergerak di hati saya untuk menyatakan rasa kecewa apabila kerajaan Barisan Nasional mengumumkan dan menjanjikan pelbagai peruntukan yang akan diberikan untuk rakyat di Hulu Selangor yang mungkin dah mencecah bilion ringgit. Walhal negeri-negeri lain dan juga kawasan-kawasan lain juga memerlukan peruntukan secara adil dan saksama.

Oleh itu, saya mohon pihak Malaysiakini menyenaraikan berapa banyak jumlah peruntukan yang telah pihak kerajaan BN bazirkan semata-mata untuk menang pada pilihanraya ini dan sebarkan agar rakyat tahu bagaimana duit mereka dibazirkan dan hak mereka diketepikan.

1 comment

broooo... said...

kita memang x menjangkakan PR akan kalah!

namun kita perlu terima kekalahan tersebut walaupun jelas menampakkan pengadil berat sebelah!

yang jelas, walaupun beribu aduan polis dibuat & beribu bukti dikemukakan... pasti tidak akan ada tindakan susulan!

walaubagaimana pun PR harus lah berbuat sesuatu bagi membatalkan keputusan PRK HS ini...

bawak kemahkamah, ke SPRM, SUHAKAM even ke mahkamah antara bangsa sekalipun jika perlu...

sebabnya...

1- dengan jelas PM najib menggunaakan tektik rasuah & ugutan dalam usaha beliau memancing undi

2- meyalahgunakan kuasa untuk mengunakan DANA KERAJAAN @ DUIT RAKYAT untuk kepentingan peribadi & parti bn.

3- SPR dengan jelas menyalahgunakan kuasanya untuk memindahkan pungundi kekawasan lain secara sesuka hati tanpa sebarang notis kepada pengundi. sedangkan bila didesak mengunakan pendaftaran automatik melalui JPN, SPR kata tak boleh kerana melanggar hak asasi manusia kerana undi tak boleh dipaksa!

saya rasa kepimpinan PR lebih arif dlm soal ini & cadangan saya ini dapat dipertimbangkan!

Powered by Blogger.