UPSI: Dua pegawai JHEPA jadi pemantau P094

Tanjung Malim , 23 April - Dua pegawai dari Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni (JHEPA) Universiti Pendidikan Sultan Idris antara wakil KPT yang terlibat memantau mahasiswa dalam PRK Parlimen Hulu Selangor sehingga 25 April ini.

Menurut sumber , seramai 15 pemantau mewakili beberapa kampus terlibat memantau mahasiswa dalam pilihanraya P094 berkenaan. Antaranya dari UiTM (2 orang),UKM (2 orang), UM (3 orang), UTM (2 orang), UPSI (2 orang), UPM (1 orang), USIM (2 orang), USM (1 orang) dan UIAM (1 orang). Mereka ditempatkan di Kolej Aminuddin Baki UPSI.


Menurut seorang bekas pelajar UPSI , Abid yang kini menetap dan bekerja sambilan di Hulu Bernam mendakwa beliau terserempak dengan mereka sedang berlegar-legar di kawasan perhimpunan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di sini bersama 2 mahasiswa yang dikatakan menjadi 'mata-mata upahan'.

Dalam pada itu, salah seorang dari pegawai tersebut adalah antara yang aktif mencari mahasiswa dalam PRK Bagan Pinang sebelum ini dan juga merupakan penasihat utama pro Aspirasi di UPSI.

Penglibatan mereka dipercayai bagi mencari bukti kehadiran mana-mana pelajar UPSI yang cenderung menyokong dan membantu parti Pakatan Rakyat dengan mengambil gambar dan bukti kumpulan penyokong di kawasan-kawasan tertentu.

Dalam hal berkaitan , sebelum ini mereka sering dilihat berada di kawasan-kawasan Pilihan Raya Kecil di seluruh negara dan pada kali ini di Hulu Selangor.

http://upsikini.blogspot.com/


Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.